Tendenser – Online markedsføring

Corona-pandemien gav nye digitale vaner – og de bliver hængende. Derfor sker der meget, når det gælder digital kommunikation og online markedsføring. Lad os kigge på tendenserne, så du kan tage stilling til, hvad du skal have fokus på i din forretning:

 

Du skal investere i online events

Vær forberedt på flere online events, fordi det er en oplagt vej til at indsamle data og opbygge relationer til eksisterende og kommende kunder.

Mange små og mellemstore virksomheder eksperimenterer med webinarer.

Vi blev alle erfarne webinar-deltagere i corona-perioden, men vi har ikke selv afholdt lige så mange, som vi har deltaget i. Så alle øver sig, og jeg kan høre, at selv erfarne sælgere synes, det er svært. De er vant til at møde kunder face-to-face, og føler sig derfor på udebane, når de skal leve op til egne forventninger online. Og chefens og kundernes…

For det kræver noget at afholde et webinar. Man skal finde sin egen vej i det. Vel at mærke en vej, som kunderne finder relevant, fordi de betaler med både deres e-mail og tid. Derfor forventer de kvalitet.

Omvendt skal du som udbyder også have noget ud af al dit arbejde med online markedsføring. Det tager tid at forberede, afvikle og samle op. Men pas på, at du ikke falder i fælden med at blive en for ivrig sælger – for det gider deltagerne ikke at høre på. De vil i stedet blive klogere. Hvis du giver dem ny viden og svarer på deres spørgsmål, øger du sandsynligheden for, at de vender sig mod dig, når de er klar til at købe.

Webinarer og andre online events giver ikke stor omsætning på én gang. Men det er en rigtig god metode til, at både nuværende og kommende kunder lærer virksomheden og produkterne bedre at kende. Indsatsen vil hjælpe din virksomhed med at vokse på lang sigt.

Så du bør komme i gang nu…

 

Lav et nyhedsbrev

Selv om du har arbejdet hårdt for at opbygge følgere på sociale medier, så er adgangen til dem desværre ikke din. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og alle de andre giganter ejer kanalen til dit publikum.

Lige pludselig kan de lukke ned eller gøre det dyrt for dig at nå ud til dine følgere.

Derfor er det meget vigtigt, at du opbygger din egen database i form af et nyhedsbrev. Så kan du nemlig nå ud til din målgruppes indbakker, hvis de sociale netværk pludselig ændrer forretningsmodel.

Samtidig er der efterhånden så meget støj på sociale medier, at det er helt tilfældigt, om din målgruppe ser dine opslag. Desuden spænder algoritmerne ofte ben for, at du når så langt ud med dine opslag, som du gerne vil.

Hvis du ikke allerede har et nyhedsbrev, vil jeg anbefale, at du kommer i gang, så din virksomhed selv ejer adgangen til nuværende og kommende kunder.

Jeg ved, at det er lettere sagt end gjort, men på sigt vil det give dig store fordele med denne form for online markedsføring og kommunikation.

En indbakke er et personligt rum, som man selv kan påvirke indholdet af. De mennesker, som tillader dig at sende et nyhedsbrev, har en oprigtig interesse i dit produkt.

Men husk at du skal sende kvalitet af sted, for ellers taber modtagerne hurtigt tålmodigheden med dig. Derfor skal du gøre dig umage med at sende gode nyhedsbreve – og kun sælge en gang imellem. Sæt dig desuden omhyggeligt ind i, hvad der interesserer lige præcis din målgruppe.

Jeg læser kommunikationsmateriale fra både ind- og udland, og alt peger i retning af, at virksomheder prioriterer kvalitets-nyhedsbreve højere og højere.

 

Uddan dine kunder

Trafikken på den online motorvej bliver tættere og tættere. Derfor skal du være tydelig for din målgruppe, så de ikke sorterer dig fra.

Sørg også for at levere kvalitetsservice – hurtigt. For mund-til-mund-anbefalinger fra tilfredse kunder kan også rigtig meget.

Tænk desuden over, hvordan du bedst huskes hos målgruppen. Fx ved at lave tilbagevendende tiltag, så du jævnligt dukker op i deres bevidsthed. Gode eksempler på online markedsføring er fx videoundervisning, en ugentlig podcast eller webindhold, der uddanner og giver værdi, i stedet for at råbe “køb hos mig nu!”

Det er nemlig vigtigt, at du forstår, at mange mennesker efterhånden er blevet helt immune over for gammeldags ’lige på og hårdt-salg’.

Det virkede en gang, men nu er tiden anderledes Faktisk trækker de fleste sig tilbage, når de mærker et begyndende pres for at foretage et køb.

I stedet skal du uddanne dine kunder i, hvorfor de har brug for dig. Du skal vise, at du kan hjælpe dem.

 

Din online markedsføring skal være af høj kvalitet

Tilbage til den megen støj alle vegne. Jo flere der kommunikerer online – jo mere bras finder vi på internettet.

Derfor skal du ikke nødvendigvis lave meget indhold. Du skal lave godt indhold!

Sørg for, at det er grundigt og gennemarbejdet, og at du deler viden af værdi med dine kunder. Overvej også hvordan du kan give dit indhold et unikt twist, eller tilføje en personlig oplevelse og anbefaling.

Da kvalitet fremover bliver mere og mere vigtig, skal du passe på med at lave for meget middelmådigt indhold. Dårligt indhold bliver irriterende, og forbrugeren vil tolerere det mindre og mindre.

 

Mød kunden på flere kanaler – på den rigtige måde

Vælg de rette ord, billeder og grafik, så du rammer målgruppen præcist, når du laver online markedsføring.

På mine strategikurser underviser jeg i emotionelle kundetyper, som er en rigtig god metode til at forstå kundens købsmotiver. Men du kan fx også arbejde med personas – eller bare lære dine egne kunder rigtig godt at kende.

Vær bevidst om, at vi får flere og flere kanaler, hvor vores kunder kan forbruge online markedsføring; videoer, onlineartikler, podcasts og så videre.

Brug tid på at forstå, hvilke kanaler dit publikum bruger, og tilpas derefter indholdet til målgruppen og kanalen.

Fx bliver podcasting mere og mere populært. Blogindlæg er også stadig meget læste – men det er to forskellige måder at kommunikere på.

Sørg for at din målgruppe kan møde dig flere steder – på den rette måde i den enkelte kanal.

 

Business-to-Business-virksomheder sover i content-timen

B2B-indhold negligeres ofte. Læs fx denne artikel om B2B-virksomheders onde kommunikationscirkel.

Jeg har været med i flere marketing automation-projekter for B2B-virksomheder. Hver gang viser det sig, at kunderne googler meget mere, end virksomheden er klar over. Derfor er det meget vigtigt at have indhold, som dukker op, når potentielle B2B-kunder googler efter dit produkt eller din ydelse.

Fx er grundige blogindlæg gode til at opbygge tillid. Som virksomhed kan du her demonstrere, at du ved, hvad du har med at gøre.

Fortæl, hvordan I har hjulpet med at løse et problem. Og bliv gerne meget konkret:

– Forøgede I produktiviteten med 50%? Vis det!

– Hjalp I kunden med at nå et specifikt mål? Vis det!

Skab interessante artikler, som får kunden til at tænke Wauw – det skal jeg da også prøve.

Med godt indhold giver du målgruppen mulighed for at undersøge tingene selv – og det forventer de i dag.
Samtidig opbygger I en relation, så det forhåbentlig bliver din virksomhed, der kontaktes, når det er tid til at tale med en sælger eller rådgiver

Tro mig: På B2B-området bliver måålrettet kommunikation mere og mere vigtigt. Sørg for, at din virksomhed følger med.

Arbejd med marketing automation

Systematik vinder frem. Vi vil se flere og flere datadrevne marketingkampagner blive brugt i endnu flere brancher.
Marketing automation er software, der effektivt automatiserer dine marketingaktiviteter. Dermed kan marketingmedarbejdere arbejde mere effektivt og spare tid på tilbagevendende opgaver.

Samtidig kan du være på forkant, når målgruppen er på udkig efter mere information. Det er en måde at hjælpe dem i deres beslutningsproces.

Det bliver der mere og mere af, og hvis din virksomhed er mellemstor, skal du afgjort dykke ned i emnet.

 

Vær kreativ og innovativ

Uanset hvad der har fungeret for dig indtil nu, kan det ændre sig.

Corona-krisen var et godt eksempel på, at tingene kan forandres fra den ene dag til den anden. Men den digitale udvikling går lynhurtig i sig selv. Det som virkede i går, duer måske ikke i morgen.

Derfor skal du holde øje med dine resultater. Lav en handleplan, som også indbefatter måltal, du kan holde øje med:
Har du fået masser af henvendelser via sociale medier? Hvad er konverteringsfrekvensen? Er det faldet, eller er det steget?

Overvej også mere utraditionelle måder at markedsføre dig på. Fx ved at starte et partnerskab med en anden virksomhed, der kan supplere dit produkt? Eller udforske nye kanaler?

Når jeg hjælper kunder med at lægge en strategi, bevæger vi os hele tiden mellem udvikling og systematik. En strategi er med til at holde dig fast i dine mål – og samtidig et redskab til at udvikle og evaluere.

Det er en svær balance – og derfor noget, som giver mening at få hjælp til udefra. Husk, at jeg tilbyder ’Makkerskab’, hvor jeg hjælper både små og mellemstore virksomheder med at sælge mere via en målrettet strategi og plan. Læs mere her.

RETNING slagplan

Fleksibelt Makkerskab

Kommunikationsstrategi og slagplan

Jeg hedder Birgitte Iversen. Som erfaren tekstforfatter og kommunikationsrådgiver hjælper jeg små og mellemstore virksomheder med kommunikation og markedsføring.

Siden 2007 har jeg som selvstændig hjulpet tekstilbranchen, træ- og møbelindustrien, byggeriet og produktionsvirksomheder. Jeg laver også en del for it-branchen, hvilket giver god indsigt i de valg, ejerledere skal træffe omkring digitalisering.

Velkommen til min blog – Værsgo: Læs løs 😊

Kommunikationsplanlægning – det starter med en snak

Kommunikations- og marketingmedarbejdere overlades ofte til sig selv. Deres faglighed sikrer, at opgaverne bliver løst, men det kan være svært for dem at inddrage ledelsen og den øvrige organisation. For i en travl hverdag får man ikke talt sammen om det fundamentale....

Persona eller kundetype? Sælg mere med dem

Personas og emotionelle kundetyper er rigtig gode redskaber til at få greb om marketing automation eller skabe et fælles sprog i din virksomhed. Brug dem til at øge salget ved at arbejde systematisk med kommunikation og markedsføring. Mine første kommunikations-år...

Møder skal skabe værdi – Sådan gør du

Af  Therese Waltersdorff - gæsteblogger hos RETNING 90% føler, at de minimum en gang månedligt spilder tiden på møder! Det chokerende høje tal har jeg fra en undersøgelse med 400+ erhvervsaktive respondenter, som vi gennemførte i forbindelse med tilblivelsen af...

Kommunikation for små og mellemstore virksomheder

At arbejde med kommunikation for små og mellemstore virksomheder er ligesom at være kok i en Michelin-restaurant: Man skal både have styr på den unikke opskrift (= kommunikationsstrategien) og have lyst til at hakke grøntsager og røre i gryderne (= skrive...

Nyhedsbreve – derfor skal din virksomhed bruge dem

Nyhedsbreve er en kæmpe fordel for din virksomheds kommunikation og markedsføring – men alt for få prioriterer dem Sender du nyhedsbreve? Hvis du gør: Så sender du sandsynligvis alt for få ud. Hvis du ikke gør: Så bør du komme i gang, for det er en af de mest...

Kommunikationsstrategi skabelon

God kommunikation sker ikke af sig selv. Men der er gode chancer for succes, hvis virksomheden har en strategi for, hvad den vil kommunikere – uanset om det er et stort eller lille budskab. Kommunikation og markedsføring er tidskrævende. Derfor er det vigtigt at lægge...

Apostrof – regler for, hvor den sættes

Apostrof-regler - Er du i tvivl om, hvornår og hvordan du skal bruge en apostrof? Så kig med her:   Apostrof-regler ved ejefald Ved ejefald sættes –s direkte på ordet, uden brug af apostrof: Hannes bil er blå Mandens telefon er sort   Ingen apostrof-regler...

Kontorfællesskab eller flyverplads? Mine erfaringer

Jeg har flyttet min virksomhed. Og hvem ved – måske kan du bruge nogle af mine erfaringer med kontorfællesskaber og flyverkontorer? Siden corona satte ind, har jeg afprøvet flere baser. Jeg flyttede fra et højt elsket kontorfællesskab – KONGEremisen i Silkeborg – og...

Få hjemmesiden til at adskille sig fra dine konkurrenter

Hjemmesiden er en vanvittig vigtig salgskanal. Brug den til at tiltrække kunder – frem for at kede dem ved konstant at gentage de samme budskaber som dine konkurrenter. Mange virksomheder har en tendens til at præsentere sig selv på samme måde som alle andre i...

Bæredygtige produkter skal kommunikeres korrekt

I de kommende år vil lovmæssige og etiske krav omkring FN´s 17 verdensmål vælte ind over virksomhederne. Det får stor betydning for kommunikation og markedsføring af bæredygtige produkter og ydelser. Du kender det sikkert: Dit lokale supermarked holder fødselsdag, og...

Hvad er en ghostwriter

En ghostwriter skriver på vegne af andre. Begrebet kendes fra forlagsverdenen, hvor en person - fx en erhvervsleder eller en politiker - får hjælp fra en forfatter (= ghostwriter) til at skrive en tekst. Det kan fx være en biografi eller en fagbog. Men efterhånden...

Business Model Canvas på dansk – Planet, Personer & Profit

Business Model Canvas er en metode, som gør det nemt at overskue en forretningsmodel, fordi den hjælper dig med at beskrive, designe, udfordre og udvikle din virksomhed. Modellen er meget populær, fordi den samler alle virksomhedens processer i ét billede (canvas =...

Hjælp til shitstorm

Hvad gør ledelsen, hvis en virksomhed lander i en shitstorm? Enhver krise er unik, så det skal vurderes i hvert enkelt tilfælde, hvad der er bedst at gøre. Men her er inspiration til, hvilke veje I kan gå, afhængig af shitstormens karakter.  Hvis jeres virksomhed er...

Erhvervsnetværk – Fif til de usikre

Når vi danskere er ude i erhvervsnetværk, søger vi ofte sammen med folk, som vi kender i forvejen. I stedet bør vi opsøge nogen, vi ikke har mødt før. For de er måske adgangsbilletten til en fremtidig god forretning Jeg deltog på et tidspunkt i et seminar om...

Ad eller af?

Der er en verden til forskel på, om et tog kører ad sporet eller det kører af sporet. Derfor er det en rigtig god idé at få styr på de to små ord ’ad’ og ’af’ Er du tit i tvivl, om du skal skrive ad eller af?Så er du ikke alene, for rigtig mange bytter rundt på de to...

Manualen til gode SEO-tekster

Af tekstforfatter Majbritt Lund - gæsteblogger hos RETNING 2 gode nyheder: Du kan sagtens skrive gode tekster, selv om de skal søgemaskineoptimeres. Det er ikke så svært at skrive en SEO-tekst. Det sværeste er at finde de rigtige søgeord. Derfor begynder alt...

Soloselvstændig? Træn din forretningsmuskel

Er du soloselvstændig, freelancer eller ejer af en mikrovirksomhed? Så har du mange jern i ilden. Men husk, at et af dem skal være forretningsudvikling. For ellers risikerer du at arbejde alt for meget – og tjene deprimerende lidt. Måske går du til fitness, håndbold...

Sæt hjemmesiden i arbejde 

Konvertering er ikke et ord, som kun knytter sig til lån. Det er også et afgørende begreb, hvis du vil sælge via din virksomheds hjemmeside. Selv om du måske er en god ’ansigt-til-ansigt-sælger’, så har langt de fleste virksomheder brug for at kunne sælge online....

Er du woke nok til at sikre din forretning?

For få år siden tænkte ingen over, at der blev røget smøger til et møde. Men i dag er rygning på jobbet ilde set. For ny viden skaber nye virkeligheder. Netop derfor må du ikke himle med øjnene ved tanken om en kageperson. For woke -økonomien kommer også til at kunne...

Bliv bedre til kropssprog

Kropssproget er noget af det vigtigste, når vi skal aflæse andre. Og når andre skal aflæse os. Du ved det måske ikke, men du er faktisk allerede ekspert i at aflæse andres kropssprog. Evnen får vi nemlig allerede som nyfødte, når vi skal aflæse vores forældre, og det...

Call-to-action i e-mailmarketing

Hvad er CTA ? Forkortelsen står for 'Call to action' og det bruges i digital markedsføring. Fx til email-marketing. Måske anvender du allerede selv CTA´er, når du sender nyhedsbreve ud? CTA-knapper er en essentiel del af e-mailmarkedsføring. I denne artikel får du en...

Få succes med hybride møder

RETNING har tidligere skrevet om ulemperne ved Zoom-møder kontra fysiske møder. De virker unaturlige og er udmattende for deltagerne, fordi vi ikke kan bruge vores interaktive evner. Imidlertid er der også en tredje model, der er værd at overveje brugen af:...

Zoom-møder

Under corona blev vi introduceret for en helt ny måde at omgås hinanden: Zoom-mødet. Her er sprogforskeres bud på, hvorfor Zoom-møder kan føles hårdere end den fysiske variant. Zoom-udmattelse (eng. Zoom fatigue) er et begreb, der opstod under Coronapandemien, da vi...

Udvid dit netværk gennem smalltalk

Smalltalk. Mange hader det og vil helst undgå det. Men faktisk kan smalltalk være en god mulighed for at skabe et større professionelt netværk. Denne blog handler om, hvordan du kan udvide dit netværk ved at smalltalke. Forestil dig, du er til en konference med en...

Pitch din forretningsidé

Har du fået en god idé til din forretning? Og skal du overbevise samarbejdspartnere og investorer om at hoppe med på den? Så er det godt at tænke over en pitch. Jeg giver dig her nogle simple råd, så du er klædt godt på til din pitch af din forretningsidé. Hvad er en...

Om blogging

Dette er et rigtigt meta-blogindlæg, for emnet er nemlig blogging for B2B-virksomheder. Du vil derfor forhåbentlig opleve, at de gode råd afspejles i blogindlægget selv. Lær mere om, hvordan du får succes med at skrive content til dine kunder og bliv en del af den...

Tendenser sociale medier

Sociale medier er sandsynligvis en del af din kommunikationsstrategi. Det har mange fordele – men giver også meget arbejde. For der er hele tiden ændringer og nye tendenser, du skal forholde dig til. Du får her et bud på noget af det, som rører sig på Instagram,...

It-virksomheder i ond cirkel

It-virksomheder er kommunikationsmæssigt fanget i en ond cirkel, som hæmmer salget. Mange små og mellemstore it-virksomheder kaster sig ud i en digital tilstedeværelse uden at lave en strategi eller afsætte de nødvendige ressourcer. Det er som om de forventer, at...

Få styr på dine kunders digitale forventninger

Sociale medier skaber kun resultater for din virksomhed, hvis du har en målrettet strategi. Her er fire råd om, hvordan du skaber relevant indhold. Rådene henvender sig især til komplekse brancher; fx it-virksomheder. Mange små og mellemstore virksomheder opretter en...

Tekniske tekster er ikke for amatører

Er din virksomheds produkt eller ydelse kompliceret? Så skal du gøre dig ekstra umage med kommunikationen. Som fagperson er det svært at vurdere, hvad andre forstår. Sandsynligvis bruger du ord og forkortelser, som din målgruppe ikke kender. Generelt har vi det nemlig...

Adfærdspsykologi

Adfærdspsykologi kan blive din genvej til mere salg. Adfærdspsykologi handler om, hvad man GØR. Ikke det vi tænker – bevidst eller ubevidst – men det, som man helt konkret kan observere, at vi foretager os. Adfærdspsykologi udspringer af behaviorisme, som betvivler,...

Hjælp til LinkedIn

Er du (lidt) skrækslagen for LinkedIn? Hvis du synes, det er svært at komme i gang med LinkedIn, er du langt fra alene. Rigtig mange skal nemlig tage en dyb indånding, før de kaster sig ind på netop dette sociale medie. Derfor vælger nogle at få hjælp til fx opsætning...

Kommunikationsplan – sådan gør du

Kommunikation og markedsføring er tidskrævende. Med en kommunikationsplan kan du sætte opgaverne i system, så du kan løse dem så hurtigt som muligt.  Kommunikationsplanlægning.Alt for mange virksomheder arbejder ustruktureret med kommunikation og markedsføring. Det er...

Strategisk rådgivning – vær ikke din egen værste fjende

Strategisk rådgivning sikrer systematisk fokus på din virksomheds kommunikation og markedsføring. I disse år går udviklingen stærkt, så du skal lægge fornuftige planer, der fastholder kunderne - og tiltrække nye. Jeg kender en del ejerledere, som ikke bryder sig om at...

Kunderejsen skal føles rigtig

Alle virksomheder bør interessere sig for den digitale kunderejse. Hvis du har en B2B-virksomhed, og sælger komplekse løsninger, bør du især spidse ører. Få styr på alle mellemstationerne; fra et menneske har brug for noget – til han/hun køber hos netop dig. Forestil...

Selvstændige kvinder og søstersind

Under radaren hjælper selvstændige kvinder hinanden på vej som aldrig før. Corona har boostet en tendens, som hverken B2B-virksomheder eller erhvervsfremmesystem har naturlig adgang til. Jeg har brugt en formiddag på telefonsnak med en medarbejder hos mit...

Hvad er lix ?

Hvad er lix ? En lix-beregner er din genvej til viden. For hvis du kender dit lix-tal, så ved du, om du skriver lette eller svære tekster. Der er alt for mange virksomheder, som skriver lange og knudrede tekster. Og det er et problem. For så har modtagerne svært ved...

Lav jeres egen e-mail-politik

Hurra for e-mails – men for pokker, hvor tager de meget af vores tid.Det er derfor en god idé, hvis din virksomhed har en e-mail-politik, for fælles spilleregler gør arbejdsdagen mere effektiv for alle. Samtidig sikrer en nedskreven e-mail-politik, at nyansatte...

Virksomhedens omdømme – Hvad tænker andre om din forretning?

Virksomhedens omdømme er vigtigt – men ved du, hvad andre siger og synes om den? Og fremstår din virksomhed troværdig? Hvis din virksomhed har en tydelig profil, er det let for omgivelserne at afkode, hvad den tilbyder. Derfor kan du med fordel undersøge: Hvad siger...

Generationsskifte – Bløde værdier er hård valuta

Generationsskifte er en øm tå, som små og mellemstore virksomheder bør tale om i god tid – ellers kan det gå grueligt galt. ”Nogle vil kalde det de lidt blødere værdier… Jeg vil lægge vægt på, at de er hårde nok til at kunne bringe selv veldrevne og gamle virksomheder...

Spilder du tid og penge?

Tid er penge. Hvis din virksomhed er travl, risikerer du og dine medarbejdere at træffe hurtige og forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring. For synlighed handler ikke kun om at fortælle en masse. Du skal fortælle det rigtige, så virksomheden fremstår...

Krisekommunikation – når budskaber er svære at give

Krisekommunikation kan undgås med god forberedelse. Husk, at kommunikationsstrategier skal laves i både med- og modgang. Hvis du skal informere om noget svært, fx en fyringsrunde, er det vigtigt, at du forbereder kommunikationen grundigt på forhånd, så du gør den...

Forstår dine leverandører, hvad du vil have?

Læg en strategi før I går i gang med at kommunikere og markedsføre. For hvis I ikke ved, hvad I vil, risikerer I at spilde tid på dårlige indsatser - og bruge penge på forkerte leverandører. Man kan ikke begynde at kommunikere noget om en virksomhed, før man ved, HVAD...

Kend kommunikationstrekanten

Kommunikationstrekanten hjælper dig med at forstå de tre områder, som SKAL hænge sammen for at du kan skabe professionel kommunikation Hvis du vil lave professionel kommunikation, er der tre overordnede områder, som du skal arbejde aktivt med:Hvis du arbejder...

Er din virksomhed lidt kedelig?

Skriver din virksomhed tekster, der ligner konkurrentens? Ja, sandsynligvis.For selv om de fleste danske virksomheder dagligt bruger det skrevne ord til at nå kunderne, forsømmer mange at vise via sproget, hvad de står for. Hvis man kunne smage ord, ville mange...

Hader du at holde tale?

Mange mennesker frygter at holde tale. Men det er en vigtig kompetence, som mange undervurderer, selv om det er et kraftfuldt virkemiddel. Her er hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten. Forberedelse, når...

Sådan sælger du til den gule kundetype

Den gule kundetype vil have lette løsninger. De har nemlig så travlt med at yde omsorg for andre, at de er klar til at købe, hvis et produkt kan hjælpe dem hurtigt videre. Kender du typen? Altså hende (for det er ofte en kvinde) som har så travlt med at yde omsorg for...

Sådan sælger du til den røde kundetype

Selvstændige designere har som regel lækre produkter – men de kan have udfordringer med at sælge dem. En forklaring er måske, at de ikke er bevidste om, hvilken kundetype deres produkt appellerer til. Viden om kundetyper gør det nemlig markant lettere at ramme en...

Kommunikation for ejerledede virksomheder

Ejerledede virksomheder er interessante i forhold til kommunikation og markedsføring, fordi ejerens personlighed påvirker de valg, der træffes. Selv om en virksomhed er vokset med mange medarbejdere, har det betydning, om ejeren er udadvendt eller indadvendt  – og...

Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?

Hvordan sikrer du, at modtageren læser – og svarer på – din e-mail? "Hvordan skriver man en e-mail?" bliver jeg sommetider spurgt om. Altså ikke det helt konkrete om, hvordan man gør, men et bud på, hvordan en god e-mail skal være. Derfor får du her inspiration til,...

Vær obs på potentielle kriser i din virksomhed

Der skal være sammenhæng mellem, hvad din virksomhed SIGER, og hvad I GØR. Ellers kan I risikere, at hammeren falder. Ligger der mon potentielle kriser og ulmer hos jer? Så bør I kigge på krisekommunikation. Vi ser det jævnligt. Kriser i virksomheder eller hos...

Mødeadresse Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email birgitte@retning.dk 

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. RETNING forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.