storytelling

Mikro-virksomheder

Kurser – Byg en sund forretning

RETNING Prof er for selvstændige med små virksomheder – altså DIG, der er alene eller kun har ganske få ansatte.
Som ejer af en mikro-virksomhed har du særlige udfordringer, fordi du selv skal stå for det meste. Derfor får du her både fællesskab og individuel sparring; et med- og modspil, som ejere af større virksomheder kan få af deres bestyrelse og medarbejdere.

RETNING Prof laver du en strategi for din virksomheds kommunikation og markedsføring, og indarbejder den i en mappe, som også indeholder en konkret køreplan for dine fremtidige aktiviteter. Strategimappen bliver et redskab, som du fremover kan bruge aktivt til at beskrive og fastholde dine planer.

RETNING Prof er for dig der:

  • Vil lære, hvordan du kan bruge kommunikation og markedsføring til at øge salget og tiltrække dygtige medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Bruger for mange penge – og for meget tid – på indsatser, der ikke har en effekt.
  • Har en virksomhed, hvor kommunikation og markedsføring stritter i mange retninger – eller helt springes over.
  • Er åben for at udvide dit netværk og lære nyt i fællesskab med andre.

Du får:

  • Hjælp til at udvikle en strategi, der rammer din målgruppe. Herunder en konkret plan for kommunikation på relevante platforme som fx hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, brochurer osv.
  • Viden om, hvordan du kan gøre din virksomhed mere synlig, så du øger salget.
  • Let ved at forklare medarbejdere og leverandører, hvordan din virksomheds kommunikation og markedsføring skal være.
  • Indsigt i Emotionelle Kundetyper®(forhandlerlink), som er en videnskabelig metode til at forstå din kundes købsadfærd.

RETNING Prof udbydes både som online og fysiske kursus.

Hold øje her på hjemmesiden, hvis du vil med næste gang. Du kan også melde dig ind i mit gratis online fællesskab Klub RETNING og få besked, så snart de næste datoer meldes ud.


>>

Tidligere kursister siger:

”I har en vældig god autenticitet begge to. Rammerne er helt fantastiske. Det er tryghedsrummet, som I skaber, hvor jeg har været mere åben, end jeg er vant til i andre sammenhænge.  Jeg er blevet afklaret nogle steder, som jeg ikke i min vildeste fantasi havde troet.”
Arkitekt Tina Seerup Olesen, Arkitektfirmaet TSO Studio

 

”Det er svært at sidde med dette alene. Her får vi hjælp til processen og det er rigtig godt med den feedback, vi giver til hinanden. Mappen er rigtig vigtig, fordi den fastholder det, vi har lært. Det er et opslagsværk og et arbejdsredskab, som jeg slet ikke er i tvivl om, at jeg kommer til at bruge rigtig meget fremover.”
Fysioterapeut Helle Røge, Helle Røge Ergonomi og NemHjem.dk

 

”I er gode til at show it, og don’t just tell it. Det skaber en fortrolighed, der får os ud af komfortzonen og ind i læringsrummet. Det er ikke nødvendigvis en behagelig proces at arbejde med dette. Men hvis du skal lave noget godt markedsføring, så skal du jo have en klar og god kommunikation, og det formidler I rigtig godt.”
Chefkonsulent Lisbeth Brix Bøggild, connec ApS

 

”Den feedback jeg fik på min SWOT-analyse var vanvittig god for mig. Jeg har fået et vildt godt indblik i kundetyperne og kan begynde at tænke dem ind allerede nu. Jeg tænker SÅ meget lige nu og har fået fyldt meget på min viden; det har virkelig været meningsfuldt for mig.”

Indehaver Heidi Timmermann Tolderlund, Trivselskaravanen

>>

Forløbet er bygget op omkring tre elementer: Image-ønske, identitet og omdømme. Ved at arbejde systematisk med disse tre trin, opnår du professionel og sammenhængende kommunikation og markedsføring.

Læs mere om metoden her.

Læs her om indholdet