RETNING mikro
Forretningsudvikling for soloselvstændige, freelancere og ejere af mikrovirksomheder
RETNING mikro er forretningsudvikling for dig, som kun er dig selv, eller har ganske få medarbejdere.
Du vil lave strategiske indsatser og skabe resultater i din virksomhed. Du ved bare ikke helt, hvordan du skal gøre det på egen hånd.
Gennem et helt år arbejder du med din egen virksomhed – med fokus på at øge synligheden og salget.
Det lange forløb holder dig fast i at skabe vækst og udvikling i din virksomhed.
Samtidig sikrer det dig en erfaren sparringspartner, som hjælper med at finde muligheder og holde fast i beslutninger. Du kan se mig som en slags bestyrelsesmedlem, der støtter dig i at flytte din virksomhed fremad.
Der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage – udover at du skal være etableret virksomhedsejer eller freelancer. Du kan både være nystartet iværksætter eller have været selvstændig gennem mange år.
“RETNING mikro skaber bevægelse i mig – og dermed i min forretning.
Vi har fingrene nede i timepriser og alt det konkrete, som gør en forskel. Jeg får ny viden over en lang periode – og holdes fast i, at nu skal min virksomhed prioriteres.”
Indehaver Pia Kidmose
Kidmose – Til gavn for mennesker
Værsgo: 11 månedsmøder med fokus
på strategi, kommunikation og salg
RETNING mikro er forretningsudvikling for soloselvstændige, der
⇒ Vil lære, hvordan du kan bruge kommunikation og markedsføring til at øge salget.
⇒ Ved, at kommunikation, markedsføring og salg ikke kommer af sig selv. Du vil arbejde systematisk og effektivt.
⇒ Bruger for mange penge – og for meget tid – på indsatser, der ikke har nogen effekt.
Forløbet strækker sig over et år med 11 månedlige møder :
Januar
Image-ønske, virksomhedens værdigrundlag og dine fremtidsplaner.
Februar
Fokus på analyse og forretningsmodeller for din virksomhed.
Marts
Din rolle som virksomhedsejer. Hvad er dine personlige styrker – og hvor skal du passe på?
April
Emotionelle kundetyper. Lær at tilrettelægge markedsføring, som fremmer købelyst.
Maj
Kunderejsen. Hvilken kommunikation skaber salg, og hvordan sælger du.
Juni
Slagplan og konceptudvikling. Konkret billede af, hvad du sælger.
Juli
Ferie & refleksion – intet møde.
August
Strategi og mål. Tænk langsigtet og få din retning på plads.
September
Udvikling af din konkrete handleplan, så du præcis ved, hvad du skal.
Oktober
Emotionelle kundetyper kombineret med personas. Hvad får din målgruppe til at købe?
November
Budget og årets gang. Marketing automation ‘light’ og digitalisering af arbejdsgange.
December
Viden om medier og pressearbejde.
Salg via kampagner.
Tid og sted
RETNING mikro foregår online på Teams, med fuld fokus på DIN forretning. Der er ikke andre deltagere; alt handler udelukkende om udvikling af netop din virksomhed. (Med mindre du vælger ’advisory board-modellen’, hvor I tilmelder jer 2-4 personer. Så er der lidt mere bredde i undervisningen. Til gengæld lærer I om hinandens forretning til gensidig viden og inspiration)
Vi aftaler tidspunkt for næste månedsmøde fra gang til gang – eller sætter alle årets datoer i kalenderen med det samme, alt efter, hvordan du helst vil have det.
Møderne varer cirka to timer pr. gang.
Tilmelding forudsætter, at vi har talt sammen på forhånd. Jeg vil derfor opfordre dig til at kontakte mig.
I filmen herover fortæller jeg om temaet i januar måned
BEMÆRK at vi skal have en samtale, inden du tilmelder dig. Både du og jeg skal nemlig være sikre på, at RETNING mikro kan skabe værdi for dig og din forretning. Kontakt mig derfor, så vi kan aftale tidspunkt for online møde eller telefonsamtale.
Fælles forløb med andre / ‘Advisory board-model’ – 2-4 deltagere
Fordelen ved et fælles forløb er, at gruppen kan bruge hinanden som sparringspartnere / advisory board og evt. fortsætte samarbejdet efter RETNING mikro-forløbet. Det giver lidt mindre individuel sparring fra mig. Til gengæld kan I tilføre hinanden rigtig meget, fordi I får indsigt i de forskellige forretninger, og får en fælles systematik at arbejde ud fra.
I er alle selvstændige og kan derfor forstå hinanden bedre end ved at søge sparring hos lønmodtagere.
Pris
Forløbet koster 21.000 kr. + moms, som betales ved tilmelding.
Du kan evt. betale i 10 rater á 2310 kr. + moms. Disse faktureres d.1. i måneden fra opstart og 10 måneder frem.
Prisen dækker 11 månedsmøder. Hver måned har sit eget tema.
Du kan tilmelde dig hele året. Der er således ikke et bestemt tidspunkt, hvor det er bedst at starte; forretningsudvikling bør foregå løbende, og undervisningen tilrettelægges altid, så den passer til netop din forretning.
Når betalingen er registeret, fastlægges datoerne for de kommende månedsmøder. Hvis du får behov for at flytte dem, kan vi aftale det. Dog skal jeg have et varsel på minimum fem arbejds-/hverdage, ellers mister du den pågældende mødegang.
OBS:
Det er også muligt at tilmelde sig som gruppe på max fire deltagere. Pris: 30.000 kr. i alt + moms, som betales ved tilmelding.
I kan evt. betale i 10 rater á 3300 kr. + moms. Disse faktureres d.1. i måneden fra tilmelding og 10 måneder frem.
I udvælger en tovholder, som betaler det samlede beløb eller de 10 rater. Tovholderen sørger selv for at få betaling fra de andre deltagere.
Sådan foregår det
Månedsmøde – cirka 2 timer pr. gang
Hvert møde har et tema og en fast opbygning:
⇒ Oplæg v/ Birgitte Iversen
⇒ Øvelser undervejs, hvor du arbejder på egen hånd bag din egen skærm. Nogle af øvelserne kan du med fordel arbejde videre med efter mødet, for at bore dig grundigt ned i dem.
⇒ Spørgsmål og drøftelse af temaet relateret til netop din forretning.
BEMÆRK: Møderne optages ikke.
Arbejdsmængde
Du får mest ud af forløbet, hvis du arbejder med din nye læring mellem månedsmøderne. Sæt fx en formiddag eller aften af til at fordybe dig i de arbejdsark, som du får udleveret ved hvert månedsmøde.
Sparring mellem møderne – efter behov
Hvis du bliver i tvivl om noget, kan vi aftale løbende sparring imellem månedsmøderne.
Du er ikke alene
Som din faste rådgiver følger jeg dig og din forretning måned efter måned. Samtidig får du masser af ny viden og sparring – samt inspiration til at skabe fremdrift i din virksomhed.
Analyse af din virksomhed
Din kommunikation og markedsføring skal bygge på det, du tjener penge på. Derfor arbejder du også med din forretningsmodel – og analyserer din virksomhed grundigt.
Fordybelse og en strategi, der batter
Du får en langsigtet strategi, der virker – og mod til at holde fast i den. RETNING mikro foregår over et år, så du virkelig kan fordybe dig og komme hele vejen rundt.
Synlig for alvor
Mere synlighed og salg er i centrum. Du skaber en konkret plan for din indtjening. Forløbet går grundigt til værks, så du kan skabe en sund og levedygtig forretning.
Din underviser
Jeg hedder Birgitte Iversen, og er din underviser og sparringspartner på alle RETNING mikro-dagene.
Min erfaring stammer fra mere end 20 års arbejde med små og mellemstore virksomheders forretningsudvikling, kommunikation og markedsføring.
Jeg har lavet strategiforløb for små og mellemstore virksomheder i tekstilbranchen, træ- og møbelindustrien, byggeriet, produktion og it.
Derudover er jeg censor på kommunikationsuddannelser og holder kurser i iværksættermiljøer.
Mit teoretiske fundament er journalistik og en Master i Retorik og Kommunikation. Desuden er jeg certificeret i metoden Emotionelle Kundetyper.
.Jeg har været selvstændig siden 2007, og ved derfor i praksis, hvad der skal til for at skabe en økonomisk bæredygtig virksomhed, som man trives med. Jeg har selv prøvet de kriser og søvnløse nætter, som er en del af at tjene sine egne penge. Jeg kender derfor alle udfordringerne – men også glæden og begejstringen ved at skabe sit eget arbejdsliv.
Birgitte Iversen, Kommunikationsrådgiver
Har du spørgsmål om RETNING mikro?
Så skriv eller ring til mig på birgitte@retning.dk og tlf. 23 11 50 20.
Du er også meget velkommen til at booke et online møde i min kalender, så vi kan drøfte det, du er i tvivl om.
Tidligere kursister hos Birgitte Iversen siger
”Den feedback jeg fik på min SWOT-analyse var vanvittig god for mig. Jeg har fået et vildt godt indblik i kundetyperne og kan begynde at tænke dem ind allerede nu. Jeg tænker SÅ meget lige nu og har fået fyldt meget på min viden; det har virkelig været meningsfuldt for mig.”
Indehaver Heidi Timmermann Tolderlund, Trivselskaravanen
”Det er svært at sidde med dette alene. Her har jeg fået sparring til processen og vigtig feedback – samt hjælp til at fastholde det, jeg har lært. Jeg har fået et opslagsværk og arbejdsredskab, som jeg slet ikke er i tvivl om, at jeg kommer til at bruge rigtig meget fremover.”
Fysioterapeut Helle Røge, Helle Røge Ergonomi og NemHjem.dk
Det har gjort mig virkelig skarp på min markedsføring. Men også på, hvad jeg gerne vil stå for. Jeg har fået sorteret en hel masse støj fra, for nu ved jeg bare, at dette er mit spor. Så jeg behøver ikke at tage alle mulige afstikkere. Jeg har fået nogle vinkler på mig og min virksomhed, som jeg ikke havde før.
Bente Tromborg, TROMBORG pilates- og yogastudio
Udtalelser fra kursusevalueringer:
”Tak for et fantastisk forløb. Jeg fik mange ideer og er kommet et langt stykke i den retning, jeg ville.”
”Det her er det bedste kursus, jeg har givet mig selv i meget lang tid. Min selvsikkerhed er vokset sammen med den viden, jeg har fået undervejs.”
”Kurset var meget bedre, end jeg forventede, og jeg har fået virkelig meget ud af det.”
“Jeg har også lært noget om, hvordan jeg opfatter mig selv i den digitale verden.”
”Dette kursus er en kæmpe forandring for mig. Den måde, du har ført mig gennem processen skridt for skridt. Introduktioner og opgaver, der hænger sammen og bygger op. Ideerne er kommet stille og roligt, og paraderne er faldet.”
Mødeadresse Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning
Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg