Artikler

Ved du, hvordan kommunikation og markedsføring kan øge salget i din virksomhed? Nej?

Så læs med her…

Strategisk rådgivning – vær ikke din egen værste fjende

Strategisk rådgivning – vær ikke din egen værste fjende

Jeg kender en del ejerledere, som ikke bryder sig om at markedsføre deres produkter. "Den der lever stille, lever godt", siger de typisk. Ofte har de i en årrække drevet solide forretninger og været dygtige til at afsætte deres produkter, uden at slå ud med armene i...

Hvad er en kunderejse ?

Hvad er en kunderejse ?

Alle virksomheder bør interessere sig for kunderejsen. Hvis du har en B2B-virksomhed, og sælger komplekse løsninger, bør du især spidse ører. Få styr på alle mellemstationerne; fra et menneske har brug for noget – til han/hun køber hos netop dig. Forestil dig, at du...

Kvindetanker – om turbo- søstersind

Kvindetanker – om turbo- søstersind

Søstersind : Under radaren hjælper selvstændige kvinder hinanden på vej som aldrig før. Corona har boostet en tendens, som hverken B2B-virksomheder eller erhvervsfremmesystem har naturlig adgang til. Jeg har brugt en formiddag på telefonsnak med en medarbejder hos mit...

Hvad er lix ?

Hvad er lix ?

Hvad er lix ? Det er din genvej til viden. For hvis du kender dit lix-tal, så ved du, om du skriver lette eller svære tekster. Der er alt for mange virksomheder, som skriver lange og knudrede tekster. Og det er et problem. For så har modtagerne svært ved at forstå...

Lav jeres egen e-mail-politik

Lav jeres egen e-mail-politik

Hurra for e-mails – men for pokker, hvor tager de meget af vores tid. Det er derfor en god idé, hvis din virksomhed har en e-mail-politik, for fælles spilleregler gør arbejdsdagen mere effektiv for alle. Samtidig sikrer en nedskreven politik, at nyansatte hurtigt kan...

Virksomhedens omdømme – Hvad tænker andre om din forretning?

Virksomhedens omdømme – Hvad tænker andre om din forretning?

Virksomhedens omdømme er vigtigt – men ved du, hvad andre siger og synes om den? Og fremstår din virksomhed troværdig? Hvis din virksomhed har en tydelig profil, er det let for omgivelserne at afkode, hvad den tilbyder. Derfor kan du med fordel undersøge: Hvad siger...

Bløde værdier er hård valuta

Bløde værdier er hård valuta

Generationsskifte er en øm tå, som små og mellemstore virksomheder bør tale om i god tid – ellers kan det gå grueligt galt. ”Nogle vil kalde det de lidt blødere værdier… Jeg vil lægge vægt på, at de er hårde nok til at kunne bringe selv veldrevne og gamle virksomheder...

RETNING-metoden

RETNING-metoden

RETNING-metoden er vejen til en skarp og gennemarbejdet kommunikations- og markedsføringsstrategi. For synlighed handler ikke kun om at fortælle en masse. Du skal fortælle det rigtige, så din virksomhed fremstår sammenhængende og troværdig. Mine børn har aldrig...

Spilder du tid og penge?

Spilder du tid og penge?

Hvis din virksomhed er travl, risikerer du og dine medarbejdere at træffe hurtige og forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring. Der er både tid og penge at spare ved at støbe et solidt fundament, så medarbejderne har en fælles forståelse for, hvilke...

Når kommunikation er svært

Når kommunikation er svært

Krisekommunikation kan undgås med god forberedelse. Husk, at kommunikationsstrategier skal laves i både med- og modgang Hvis du skal informere om noget svært, fx en fyringsrunde, er det vigtigt, at du forbereder kommunikationen grundigt på forhånd, så du gør den...

Forstår dine leverandører, hvad du vil have?

Forstår dine leverandører, hvad du vil have?

Når corona-støvet har lagt sig, skal mange virksomheder i gang med at kommunikere og markedsføre igen. Men læg nu en strategi først, så I ikke spilder tid og penge på forkerte leverandører Man kan ikke begynde at kommunikere noget om en virksomhed, før man ved, HVAD...

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80