Få styr på din markedsføring med en kommunikationskonsulent

Fleksibel kommunikationsrådgiver til din virksomhed

Ligner dette noget hos jer: 

  • I har så travlt, at I ikke når at lave den kommunikation og markedsføring, som I burde?
  • Jeres indsats stritter i mange retninger, fordi I ikke arbejder målrettet og fokuseret?
  • Virksomhedens synlighed passes af medarbejdere, som gerne vil have faglig sparring og ny inspiration?
  • I mangler en fagperson at skubbe konkrete opgaver hen til, uden at I behøver at ansætte flere?

Nyhedsbrevet skal skrives, brochuren produceres og hjemmesiden fornys. Der er nok at tage fat på i en travl virksomhed.

Med en ekstern kommunikationskonsulent kan du nøjes med at trække på mig, når du har behovet. Og du har erfaring og høj kvalitet lige ved hånden, præcis når opgaverne skal løses.

Jeg hjælper dig med både strategisk overblik og praktisk udførelse. Du får gavn af mine kommunikationsuddannelser og mere end 20 års praksiserfaring; jeg har teorierne i orden og er samtidig vild med at løse konkrete opgaver. Du får derfor en samarbejdspartner, som sørger for, at jeres kommunikation og markedsføring ikke bare bliver lavet – men bliver lavet rigtigt.


Din kommunikationsplan føres ud i livet

Med en ekstern kommunikationskonsulent får du og dine medarbejdere en fleksibel løsning, som I kan skalere op og ned efter behov. 

Jeg kan hjælpe med at

  • Fastlægge strategi og handleplan.
  • Projektstyre kommunikations- og markedsføringsindsatser.
  • Udvikle og færdiggøre opgaver i samarbejde med medarbejdere og leverandører.
  • Skrive tekster.
  • Give faglig sparring og ny inspiration.
  • Løse ad hoc-opgaver.

Opgaverne løses som udgangspunkt fra mit kontor i Silkeborg, hvorfra jeg kan levere online til hele landet. Beliggenheden i Silkeborg; midt mellem Aarhus og Herning, gør det desuden muligt at arbejde ude i din virksomhed, hvis den har base i Region Midtjylland.
Og jeg rykker MEGET GERNE ud for at være en del af jeres hverdag. 

En kommunikationskonsulent tilfører nye kompetencer

En gang kunne man have en brochure klar til årets fagmesse, og så var der nogenlunde styr på kommunikation og markedsføring.

Sådan er det ikke mere.

En virksomheds synlighed er kompleks, fordi kunderne i de senere år har skiftet adfærd. Langt de fleste foretrækker fx at undersøge meget på Google, før de vil tale med en sælger. Derfor skal du have indgående viden om din målgruppe, så du kan tilrettelægge de rette aktiviteter.

Din virksomhed kan ikke være på hvert eneste sociale medie eller have en hjemmeside, som favner alt. Der skal træffes kloge valg om, hvor I får mest ud af at lægge tid og penge.  

Den opgave kan 1-2 marketingkoordinatorer ikke løfte alene, for der er meget specialviden, som er umuligt for få medarbejdere at have styr på. Derfor er det en fordel at tilknytte ekstra ressourcer, som I kan skrue op og ned for, alt efter jeres specifikke behov.

Sammen skaber vi professionel kommunikation

Som kommunikationsrådgiver kan jeg hjælpe dig og dine medarbejdere med at løse specifikke opgaver. Samtidig har jeg masser af erfaring, teoretisk viden og netværk med mig, som jeg kan sætte i spil, hvis I skal have løst særlige opgaver. Derfor får I med- og modspil, når vi samarbejder, så vi i fællesskab forbedrer din virksomheds kommunikation og markedsføring. 

I kan fx bruge mig til:

Strategi og plan

I en travl organisation risikerer man at træffe forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring.

Det går ud over salget og gør jer utydelige for omgivelserne. Med en kommunikationsstrategi sparer I tid og penge, fordi den præcist definerer, hvad der skaber de mest effektive resultater.

Jeg kan hjælpe med at udvikle og eksekvere strategi og plan.

n

Projektstyring

Jeg har haft snor i stort set alle kommunikationsfagets discipliner og været ansvarlig, når der skulle lægges markedsføringsplan, opsættes kommunikationsmål, laves strategiplanlægning osv.
Jeg jonglerer med både små og store opgaver. Hvis der mangler specifikke kompetencer til et projekt, som jeres faste leverandører ikke kan løse, har jeg et stort fagligt netværk at trække på. Eksempelvis arbejder flere af mine nuværende kunder med marketing automation, hvor der skal bruges forskellige fagligheder. Her hjælper jeg med at finde de rette leverandører – eller samarbejder med dem, som kunden plejer at bruge.

b

Tekster

Pressemeddelelser, brochurer, nyhedsbreve, salgsbreve, hjemmesider, kronikker, årsberetninger, analyser, rapporter…

I mere end 20 år har jeg skruet sætninger sammen for virksomheder og offentlige institutioner. Mit mål er altid at levere en fristende tekst. For ord skal sælge. Dele viden og holdninger. Få folk til at ændre adfærd. Ellers er det bare snak.

 

Nye kompetencer

Frem for at ansætte en ny medarbejder, kan du sætte mine kompetencer i spil i virksomheden. En af mine store styrker er at give sparring og inspirere til udvikling. Derfor kan jeg understøtte dine medarbejdere og hjælpe med at skabe kommunikation og markedsføring, som passer til netop jeres målgruppe.

Sådan arbejder jeg

Virksomheder er forskellige – og det er opgaverne også.

  • Hos nogle af mine kunder kommer jeg på faste dage i løbet af en måned. Jeg deltager i møder og løser opgaver sammen med ledelsen og de ansatte.
  • Andre kunder hjælper jeg fra mit eget kontor. Det meste samarbejde klares pr. mail eller telefon, og ind i mellem suppleres der med et online møde.
  • Den sidste mulighed er en kombination af ovenstående. Her aftaler vi løbende, om jeg skal møde ind eller løse opgaverne hos mig.

Jeg har arbejdet på denne måde siden 2007 i både offentlige og private organisationer, så jeg er vant til lynhurtigt at danne mig et overblik – og få tingene gjort.

Erfaringerne fra så mange forskellige steder betyder, at jeg har håndteret et væld af udfordringer omkring kommunikation og markedsføring. Så jeg har stor viden om at hjælpe organisationer med at blive mere synlige. Og jeg nyder at fjerne de bunker, I ikke selv kan nå at få bugt med.

Overvejer du at tilknytte en kommunikationskonsulent til virksomheden?

For at opnå et vellykket forløb, er det vigtigt, at vi begge tror på, at der er basis for et samarbejde.

Derfor tilbyder jeg et gratis og uforpligtende møde, hvor  

√ Du fortæller om din virksomhed og de aktuelle og fremadrettede opgaver.

 Jeg vurderer, hvad jeg kan hjælpe dig og dine medarbejdere med.

 Vi drøfter et muligt samarbejde.

Kontakt mig på tlf. 23 11 50 20 eller e-mail birgitte@retning.dk hvis du er interesseret i et sådant møde.

Pris og praktisk info 

  • Ved samarbejdets start aftaler vi rammerne.
    • Skal jeg komme i din virksomhed på faste dage?
    • Foretrækker du online møder? 
    • Hvis jeg arbejder fra mit eget kontor, aftaler vi, om opgaverne kommer på faste tidspunkter eller efter behov. Vi kan fx lave en ramme med et bestemt antal timer hver måned, så du er sikker på, at din organisation ikke lægger flere opgaver hos mig, end du har budgetteret med.
  • Jeg arbejder meget systematisk og tager ansvar for, at mål og deadlines nås.
  • Samarbejdet afregnes efter forbrugt tid.
  • Hvis du rekvirerer hjælp løbende, tilstræber jeg at levere hurtigst muligt. Møder eller arbejdsopgaver i din virksomhed anbefaler jeg, at vi sætter i kalenderen i god tid. 

Timepris: 950 – 1200 kr. + moms afhængig af opgavernes art og mængde.

Dækning af transport efter tidsforbrug og statens km-takster ved deltagelse i fysiske møder.

Grundig og erfaren kommunikationskonsulent

Jeg har læst på Journalisthøjskolen og er master i retorik og kommunikation fra Aarhus Universitet. Efter en årrække som ansat, blev jeg selvstændig i 2007.

I mere end 20 år har jeg arbejdet med kommunikation og markedsføring. Mine erfaringer stammer både fra politiske organisationer og private virksomheder.

Et af mine stærke kort er evnen til at samarbejde. Måske netop derfor holder jeg meget af at tjekke ind og ud af forskellige arbejdspladser og have samspil med mange mennesker.

Jeg har blandt andet løst opgaver for tekstilbranchen, træ- og møbelindustrien, byggeriet og en lang række produktionsvirksomheder. I de senere år har jeg også lavet en del for it-branchen. 

Desuden har jeg hjulpet videns- og forskningsinstitutioner i mere end 10 år, og jeg er certificeret i en videnskabelige kundetype-metode, som giver dyb viden om målgruppers reaktion i købsøjeblikket. Fx hvilke signaler, der får en kunde til at købe – eller undlade at købe. Denne viden bruger jeg aktivt i de opgaver, jeg løser for dig og din virksomhed. 

Min teoretiske og praktiske baggrund sikrer, at alle opgaver løses i høj kvalitet. Du og dine medarbejdere får kort sagt strategisk viden og knowhow med i købet, så jeres kommunikation og markedsføring løbende optimeres og forbedres.

En kommunikationskonsulent er en fleksibel løsning for små og mellemstore virksomheder samt institutioner med akutte eller skiftende behov.

 Du får ny viden, inspiration og netværk ind i organisationen.

 I arbejder målrettet og systematisk med synlighed – uden at ansætte en ny medarbejder.

√ Opgaverne løses i en fart.

√ Value for money. Du betaler kun for den tid, du har behov for.

Skal vi tage en uforpligtende snak om et godt samarbejde?

Så ring på 23 11 50 20 eller send en e-mail til birgitte@retning.dk

”Birgitte Iversen har en høj grad af forretningsforståelse, der har gjort, at hun har bidraget effektivt. Hun har formået – gennemgribende – at forandre virksomhedens kundetilgang. Fra at fokusere på systemer og funktionalitet, til et fokus på brugerbehov og menneskene bag. Jeg giver hende min uforbeholdne anbefaling.”

Lars Hegaard, Adm. direktør, IntraNote A/S

“Vi har fået løst vores opgave med nye brochurer hos RETNING til fuld tilfredshed.  Brochurerne har ramt det udtryk, som vi gerne vil sende ud til nuværende og fremtidige kunder om vores virksomhed.”

Rikke Pedersen, Økonomiansvarlig, VVS og GAS Experten

“Vores samarbejde med Birgitte Iversen har været udbytterigt, fordi hun har indgående viden om vores målgruppe – bolig- og beklædningsvirksomheder – og derfor både kan være sparringspartner på det kommunikationsstrategiske plan og i de konkrete aktiviteter.”

Betina Simonsen, Direktør, Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning

”Birgitte Iversen er meget alsidig. Hun er i stand til at sætte sig ind i stort set alle problemstillinger og arbejde strategisk, praktisk og løsningsorienteret. Samtidig har hun en personlighed, der gør, at hun naturligt samler folk omkring sig og vinder respekt via humør, empati og viden.”

Rene Foli, Dekan, VIA University College

”Vi har haft kæmpe glæde af Birgitte Iversens arbejde. Hun leverer varen! Mange har tilkendegivet, at de har læst om vores produkter, og det skyldes de gode historier i pressen. Vedholdende og professionelt arbejde hos Birgitte har betydet, at vi er trængt langt ind i medieverdenen med vores sager og fået omtale i medier, som er helt usædvanlige i vores branche. Vi har haft betydelige økonomiske fordele af resultaterne, som er skabt på kommunikationsfronten.”

Henrik Ussing, Udviklingschef, Wimex

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80