Kommunikationsstrategi

Med en klar plan, slipper I for tvivl og fejl

Har I travlt?

Så risikerer I at træffe forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring.

Det går ud over salget og gør jer utydelige for omgivelserne.

Med en kommunikationsstrategi sparer I tid og penge, fordi den præcist definerer, hvad der skaber de mest effektive resultater for netop jeres virksomhed.

Strategiforløbet er samtidig en god lejlighed til at drøfte virksomhedens fremtidsplaner:
Hvordan skal I digitalisere? Hvad med miljø og bæredygtighed? Hvilke forventninger har kunderne til jer – nu og fremover?

Forløbet er for dig, der:
  • Vil øge salget og gøre din virksomhed mere synlig.
  • Har brug for at tiltrække dygtige medarbejdere – nu eller i fremtiden.
  • Vil inddrage din ledergruppe, nøglemedarbejdere og/eller bestyrelsen i beslutninger om kommunikation og markedsføring.
Det er relevant, hvis du:
  • Er i tvivl om, hvordan virksomhedens produkter skal markedsføres.
  • Oplever, at I bruger for mange penge på indsatser med ringe effekt.
  • Har en virksomhed, hvor kommunikation og markedsføring stritter i mange retninger – eller helt springes over.
Din virksomhed opnår en række fordele:
  • I får en konkret plan for, hvordan I bedst kommunikerer på fx hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, brochurer osv.
  • I sparer penge ved at arbejde systematisk og effektivt.
  • I tager væsentlige diskussioner, som kan være svære at nå i en travl hverdag.
  • I får viden om Emotionelle Kundetyper (forhandlerlink), som er en videnskabelig metode til at forstå købsadfærd.

 

Forløbet strækker sig over 1-2 måneder og afvikles i fire trin:

  1. Indledende møde med ejeren.
    Virksomhedens situation drøftes. Efterfølgende tilrettelægger jeg en workshop, som tager udgangspunkt i jeres specifikke udfordringer og muligheder.
  2. Workshop for ejer og ledergruppe / nøglemedarbejdere. Typisk 2-6 deltagere.
    En halv dag med oplæg og diskussioner.
  3. Ud fra research og diskussioner på workshoppen laver jeg et oplæg til en kommunikationsstrategi og –plan.
  4. Præsentationsmøde hos jer.
    Jeg fremlægger oplæg til strategi og plan, som diskuteres og evt. tilrettelser laves. Herefter får I den færdige strategi og plan, som fremover er et arbejdsredskab, I kan bruge i hverdagen – bl.a. til at forklare leverandører, hvordan jeres kommunikation og markedsføring skal være. Kort sagt har I nu en klar retning, som passer til netop jeres kunders forventninger.

Læs referencer her

Læs blogindlæg om  kommunikationsstrategi

Vil du vide mere?

Så ring til mig, Birgitte Iversen, på telefon    23 11 50 20 eller skriv til birgitte@retning.dk

Spar tid, penge og besvær med en opskrift for kommunikation og markedsføring:

Du undersøger stensikkert meget, inden du køber et nyt it-system eller en maskine til produktionen.
Men er du lige så grundig omkring kommunikation og markedsføring?

Herover fortæller jeg, hvorfor det med en strategi bliver lettere at vælge kanaler og fortælle dine medarbejdere og leverandører, hvordan de bedst hjælper netop din virksomhed med at blive synlig.

Sådan arbejder jeg:

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80