Persona eller kundetype? Sælg mere med dem
Personas og emotionelle kundetyper er rigtig gode redskaber til at få greb om marketing automation eller skabe et fælles sprog i din virksomhed. Brug dem til at øge salget ved at arbejde systematisk med kommunikation og markedsføring.
Mine første kommunikations-år foregik i modebranchen, hvor personas er et velkendt arbejdsredskab. Derfor har jeg i årevis vidst, at en persona gør det meget lettere at lave kommunikation og markedsføring.
I 2019 besluttede jeg at udbygge min viden ved at uddanne mig inden for emotionelle kundetyper hos Institut for Kundetyper.
Som certificeret i kundetyper bruger jeg metoden i mit daglige arbejde med små og mellemstore virksomheders kommunikation. Men jeg kobler den med personas, som også har nogle styrker.
I denne artikel vil jeg fortælle om begge metoder, og inspirere dig til, hvordan du kan arbejde med dem. Til sidst kommer jeg ind på de konkrete årsager til, at viden om emotionelle kundetyper og personas kan øge salget i din virksomhed.
Kend forskel på persona og kundetype
Med en persona får du og dine kolleger et meget konkret billede af, hvordan jeres kunde kan se ud. En persona er en fiktiv person, som I kan se for jer, og tale indbyrdes om, når I udvikler produkter eller tilrettelægger kommunikation og markedsføring. Man kan sige, at I selv opfinder en generel persona ud fra jeres kendskab til kunderne.
De fire emotionelle kundetyper bygger derimod på forskning om, hvad der får mennesker til at købe – eller til at undlade et køb. Metoden bygger på menneskelig adfærd og arketyper. Den er udviklet med køb/salg for øje, og beskriver derfor meget konkret de følelser, som mennesker har i en købssituation.
En persona opbygges på baggrund af dine og kollegernes viden om virksomhedens kunder. Med en kundetype opbygger I kommunikation og markedsføring på baggrund af forskning om køb og salg. Begge dele har deres særlige styrker, og kan give den samlede virksomhed et fælles sprog, så I får lettere ved at samarbejde omkring salget og dermed skabe bedre resultater.
Kombinationen af persona og kundetype er efter min mening det optimale, hvis du vil arbejde professionelt med kommunikation og markedsføring. Derfor forener jeg dem i mine workshops. Læs mere om disse workshops her.
Hvad er en persona
En persona er en meget konkret beskrivelse af en mulig kunde i jeres forretning. En velbeskreven persona kan man nærmest se for sig – og næsten føre samtaler med. Det meget detaljerede billede af en potentiel kunde gør det lettere at tilpasse ydelser og produkter, fordi du kan vurdere, om det I planlægger, nu også er attraktivt for vedkommende.
Hvordan udvikler man en persona
Ofte vil man udvikle en persona ud fra skabeloner, som sætter struktur på personen og dennes købsrejse.
Man kan designe personaen ud fra data, som man allerede har, eller erfaringer, som virksomhedens medarbejdere har gjort sig. Sælgere har ofte meget viden om, hvad kunderne typisk spørger om – så husk at tale med dem. Men det er naturligvis også optimalt at interviewe mulige kunder for at blive klogere på sin personas karakteristika.
Vær meget konkret ved at definere
- Navn
- Alder
- Bopæl
- Civilstand
- Uddannelse
- Arbejde
- Familie
- Fritid
I kan også drøfte:
- Motivation: Hvad motiverer personen i forhold til det, du tilbyder? Hvilke triggere kan sætte gang i et behov?
- Udfordringer: Hvilke udfordringer står personaen overfor og hvad kan du hjælpe ham/hende med? Tænk her i alle kunderejsens faser.
- Rolle i købsprocessen: Er din persona beslutningstager, influent eller noget helt tredje?
Det tager tid at udvikle en persona. I kan fx skabe det grundlæggende på en workshop, og derefter forfine og udbygge, efterhånden som I bliver klogere.
Ofte vil I opleve, at områder omkring kunderejsen kan være svære at svare på. Netop derfor kan I med fordel også arbejde med emotionelle kundetyper.
Hvad er emotionelle kundetyper
Emotionelle Kundetyper er en videnskabelig metode, som viser, hvad der får mennesker til at købe. Den opdeler mennesketyper i fire farver, som hver især har særlige præferencer om, hvordan hjemmesider, sociale medier, nyhedsbreve osv. skal opbygges for, at den enkelte kundetype vælger at købe noget.
Kundetyperne er opdelt i fire farver, som hver især repræsenterer en menneskelig arketype:
- De røde kundetyper interesserer sig for trends, design og originale ideer og er i høj grad drevet af passion og nysgerrighed.
- De gule kundetyper har et stort behov for at skabe gode relationer og motiveres af at yde omsorg.
- De blå kundetyper stiller høje krav til standarden og til dig som leverandør. De kan lide at være i kontrol.
- De grønne kundetyper er rolige, velovervejede og grundige.
Hvad falder en kundetype for?
Ved konsekvent at henvende dig til én af kundetyperne, ved du meget præcist, hvilken kommunikation og markedsføring, der virker på vedkommende.
- Er de fx modtagelige for salg på LinkedIn eller Facebook?
- Skal hjemmesiden være fyldt med billeder – eller er det bedre med tekst?
- Skal grafikken være enkel eller detaljeret?
- Hvilke ord tiltrækker eller frastøder kundetypen?
- Hvilke temaer bør du slå på i en salgstekst – og på baggrund af fakta eller følelser?
De fleste mennesker har alle farverne i sig. Men der er en af dem, som bliver særlig tydelig, når vi køber, og det er derfor, at den forskningsmæssige viden kan omsættes til helt konkrete indsatser.
Metoden bag emotionelle kundetyper giver dig konkret viden om kanaler, som persona-metoden ikke kan give dig. Derfor er den et vigtigt supplement til personaen, som ikke kan stå alene, hvis du vil have salgsresultater ud af din indsats.
Du får ganske enkelt lettere ved at ramme dine målgrupper, når du har styr på kundetypen.
Derfor skal grundig viden om målgrupper indgå i en kommunikationsstrategi
Når en virksomhed skal kommunikere og markedsføre, er der et væld af veje at gå. Faktisk så mange, at det i sig selv kan handlingslamme. Skal vi fortsat tage på messer? Eller være på sociale medier – og i givet fald hvor og hvordan? Duer det stadig med printede brochurer – eller er det gammeldags miljøfrås? Skal fotos på hjemmesiden være vilde og kreative – eller helt klassiske? Hvad med grafikken – kan målgruppen lide den?
Svarene findes i en gennemarbejdet strategi. Det handler nemlig ikke om, hvilken markedsføring du som virksomhedsejer selv foretrækker. Det handler om kunden. Og her er det vigtigt at træffe klare valg og tilrettelægge kommunikation og markedsføring efter, hvad der appellerer til din virksomheds målgruppe.
Men det er svært, fordi specialister ofte frister med gode tilbud. Når en LinkedIn-ekspert fx fremhæver alle lyksalighederne ved sin kanal, har han/hun helt sikkert ret. Men inden du bruger masser af tid og annoncekroner på LinkedIn, skal du være afklaret med, hvad der tiltrækker netop din målgruppe. Er de overhovedet på LinkedIn? Og hvis de er: Kan de lide korte opdateringer eller lange artikler? Hvilke fotos tiltrækkes de af? Hvilke budskaber appellerer til dem?
Selv om LinkedIn er smart, skal du finde ud af, HVORDAN det skal bruges i netop din virksomhed, så I skyder præcist, fremfor at plaffe kugler ud i alle retninger.
Netop derfor er viden om emotionelle kundetyper og udarbejdelse af en persona en vigtig del af at udvikle en kommunikations- og markedsføringsstrategi.
Kontakt mig, hvis vi skal drøfte, om det er noget for din virksomhed.
Du er måske også interesseret i denne artikel om emotionelle kundetyper:
Lav jeres egen emotionelle kundetype og persona på fælles personaledag:
Jeg hedder Birgitte Iversen. Som erfaren tekstforfatter og kommunikationsrådgiver hjælper jeg små og mellemstore virksomheder med kommunikation og markedsføring.
Siden 2007 har jeg som selvstændig hjulpet tekstilbranchen, træ- og møbelindustrien, byggeriet og produktionsvirksomheder. Jeg laver også en del for it-branchen, hvilket giver god indsigt i de valg, ejerledere skal træffe omkring digitalisering.
Velkommen til min blog – Værsgo: Læs løs 😊
Kommunikationsplanlægning – det starter med en snak
Kommunikations- og marketingmedarbejdere overlades ofte til sig selv. Deres faglighed sikrer, at opgaverne bliver løst, men det kan være svært for dem at inddrage ledelsen og den øvrige organisation. For i en travl hverdag får man ikke talt sammen om det fundamentale....
Møder skal skabe værdi – Sådan gør du
Af Therese Waltersdorff - gæsteblogger hos RETNING 90% føler, at de minimum en gang månedligt spilder tiden på møder! Det chokerende høje tal har jeg fra en undersøgelse med 400+ erhvervsaktive respondenter, som vi gennemførte i forbindelse med tilblivelsen af...
Kommunikation for små og mellemstore virksomheder
At arbejde med kommunikation for små og mellemstore virksomheder er ligesom at være kok i en Michelin-restaurant: Man skal både have styr på den unikke opskrift (= kommunikationsstrategien) og have lyst til at hakke grøntsager og røre i gryderne (= skrive...
Nyhedsbreve – derfor skal din virksomhed bruge dem
Nyhedsbreve er en kæmpe fordel for din virksomheds kommunikation og markedsføring – men alt for få prioriterer dem Sender du nyhedsbreve? Hvis du gør: Så sender du sandsynligvis alt for få ud. Hvis du ikke gør: Så bør du komme i gang, for det er en af de mest...
Komplekse b2b-virksomheder bør inddrage fagspecialister i kommunikationen
B2b-virksomheder med komplekse ydelser, fx it eller teknik, kan øge salget ved at motivere specialister til at tage del i kommunikation og markedsføring LinkedIn, Facebook og andre sociale platforme er ikke mirakelkure, der øger salget fra den ene dag til den anden....
Kommunikationsstrategi skabelon
God kommunikation sker ikke af sig selv. Men der er gode chancer for succes, hvis virksomheden har en strategi for, hvad den vil kommunikere – uanset om det er et stort eller lille budskab. Kommunikation og markedsføring er tidskrævende. Derfor er det vigtigt at lægge...
Apostrof – regler for, hvor den sættes
Apostrof-regler - Er du i tvivl om, hvornår og hvordan du skal bruge en apostrof? Så kig med her: Apostrof-regler ved ejefald Ved ejefald sættes –s direkte på ordet, uden brug af apostrof: Hannes bil er blå Mandens telefon er sort Ingen apostrof-regler...
Kontorfællesskab eller flyverplads? Mine erfaringer
Jeg har flyttet min virksomhed. Og hvem ved – måske kan du bruge nogle af mine erfaringer med kontorfællesskaber og flyverkontorer? Siden corona satte ind, har jeg afprøvet flere baser. Jeg flyttede fra et højt elsket kontorfællesskab – KONGEremisen i Silkeborg – og...
Få hjemmesiden til at adskille sig fra dine konkurrenter
Hjemmesiden er en vanvittig vigtig salgskanal. Brug den til at tiltrække kunder – frem for at kede dem ved konstant at gentage de samme budskaber som dine konkurrenter. Mange virksomheder har en tendens til at præsentere sig selv på samme måde som alle andre i...
Bæredygtige produkter skal kommunikeres korrekt
I de kommende år vil lovmæssige og etiske krav omkring FN´s 17 verdensmål vælte ind over virksomhederne. Det får stor betydning for kommunikation og markedsføring af bæredygtige produkter og ydelser. Du kender det sikkert: Dit lokale supermarked holder fødselsdag, og...
Hvad er en ghostwriter
En ghostwriter skriver på vegne af andre. Begrebet kendes fra forlagsverdenen, hvor en person - fx en erhvervsleder eller en politiker - får hjælp fra en forfatter (= ghostwriter) til at skrive en tekst. Det kan fx være en biografi eller en fagbog. Men efterhånden...
Business Model Canvas på dansk – Planet, Personer & Profit
Business Model Canvas er en metode, som gør det nemt at overskue en forretningsmodel, fordi den hjælper dig med at beskrive, designe, udfordre og udvikle din virksomhed. Modellen er meget populær, fordi den samler alle virksomhedens processer i ét billede (canvas =...
Hjælp til shitstorm
Hvad gør ledelsen, hvis en virksomhed lander i en shitstorm? Enhver krise er unik, så det skal vurderes i hvert enkelt tilfælde, hvad der er bedst at gøre. Men her er inspiration til, hvilke veje I kan gå, afhængig af shitstormens karakter. Hvis jeres virksomhed er...
Erhvervsnetværk – Fif til de usikre
Når vi danskere er ude i erhvervsnetværk, søger vi ofte sammen med folk, som vi kender i forvejen. I stedet bør vi opsøge nogen, vi ikke har mødt før. For de er måske adgangsbilletten til en fremtidig god forretning Jeg deltog på et tidspunkt i et seminar om...
Ad eller af?
Der er en verden til forskel på, om et tog kører ad sporet eller det kører af sporet. Derfor er det en rigtig god idé at få styr på de to små ord ’ad’ og ’af’ Er du tit i tvivl, om du skal skrive ad eller af?Så er du ikke alene, for rigtig mange bytter rundt på de to...
Manualen til gode SEO-tekster
Af tekstforfatter Majbritt Lund - gæsteblogger hos RETNING 2 gode nyheder: Du kan sagtens skrive gode tekster, selv om de skal søgemaskineoptimeres. Det er ikke så svært at skrive en SEO-tekst. Det sværeste er at finde de rigtige søgeord. Derfor begynder alt...
Soloselvstændig? Træn din forretningsmuskel
Er du soloselvstændig, freelancer eller ejer af en mikrovirksomhed? Så har du mange jern i ilden. Men husk, at et af dem skal være forretningsudvikling. For ellers risikerer du at arbejde alt for meget – og tjene deprimerende lidt. Måske går du til fitness, håndbold...
Sæt hjemmesiden i arbejde
Konvertering er ikke et ord, som kun knytter sig til lån. Det er også et afgørende begreb, hvis du vil sælge via din virksomheds hjemmeside. Selv om du måske er en god ’ansigt-til-ansigt-sælger’, så har langt de fleste virksomheder brug for at kunne sælge online....
Er du woke nok til at sikre din forretning?
For få år siden tænkte ingen over, at der blev røget smøger til et møde. Men i dag er rygning på jobbet ilde set. For ny viden skaber nye virkeligheder. Netop derfor må du ikke himle med øjnene ved tanken om en kageperson. For woke -økonomien kommer også til at kunne...
Bliv bedre til kropssprog
Kropssproget er noget af det vigtigste, når vi skal aflæse andre. Og når andre skal aflæse os. Du ved det måske ikke, men du er faktisk allerede ekspert i at aflæse andres kropssprog. Evnen får vi nemlig allerede som nyfødte, når vi skal aflæse vores forældre, og det...
Call-to-action i e-mailmarketing
Hvad er CTA ? Forkortelsen står for 'Call to action' og det bruges i digital markedsføring. Fx til email-marketing. Måske anvender du allerede selv CTA´er, når du sender nyhedsbreve ud? CTA-knapper er en essentiel del af e-mailmarkedsføring. I denne artikel får du en...
Få succes med hybride møder
RETNING har tidligere skrevet om ulemperne ved Zoom-møder kontra fysiske møder. De virker unaturlige og er udmattende for deltagerne, fordi vi ikke kan bruge vores interaktive evner. Imidlertid er der også en tredje model, der er værd at overveje brugen af:...
Zoom-møder
Under corona blev vi introduceret for en helt ny måde at omgås hinanden: Zoom-mødet. Her er sprogforskeres bud på, hvorfor Zoom-møder kan føles hårdere end den fysiske variant. Zoom-udmattelse (eng. Zoom fatigue) er et begreb, der opstod under Coronapandemien, da vi...
Udvid dit netværk gennem smalltalk
Smalltalk. Mange hader det og vil helst undgå det. Men faktisk kan smalltalk være en god mulighed for at skabe et større professionelt netværk. Denne blog handler om, hvordan du kan udvide dit netværk ved at smalltalke. Forestil dig, du er til en konference med en...
Pitch din forretningsidé
Har du fået en god idé til din forretning? Og skal du overbevise samarbejdspartnere og investorer om at hoppe med på den? Så er det godt at tænke over en pitch. Jeg giver dig her nogle simple råd, så du er klædt godt på til din pitch af din forretningsidé. Hvad er en...
Om blogging
Dette er et rigtigt meta-blogindlæg, for emnet er nemlig blogging for B2B-virksomheder. Du vil derfor forhåbentlig opleve, at de gode råd afspejles i blogindlægget selv. Lær mere om, hvordan du får succes med at skrive content til dine kunder og bliv en del af den...
Tendenser – Online markedsføring
Corona-pandemien gav nye digitale vaner – og de bliver hængende. Derfor sker der meget, når det gælder digital kommunikation og online markedsføring. Lad os kigge på tendenserne, så du kan tage stilling til, hvad du skal have fokus på i din forretning: Du skal...
Tendenser sociale medier
Sociale medier er sandsynligvis en del af din kommunikationsstrategi. Det har mange fordele – men giver også meget arbejde. For der er hele tiden ændringer og nye tendenser, du skal forholde dig til. Du får her et bud på noget af det, som rører sig på Instagram,...
It-virksomheder i ond cirkel
It-virksomheder er kommunikationsmæssigt fanget i en ond cirkel, som hæmmer salget. Mange små og mellemstore it-virksomheder kaster sig ud i en digital tilstedeværelse uden at lave en strategi eller afsætte de nødvendige ressourcer. Det er som om de forventer, at...
Få styr på dine kunders digitale forventninger
Sociale medier skaber kun resultater for din virksomhed, hvis du har en målrettet strategi. Her er fire råd om, hvordan du skaber relevant indhold. Rådene henvender sig især til komplekse brancher; fx it-virksomheder. Mange små og mellemstore virksomheder opretter en...
Tekniske tekster er ikke for amatører
Er din virksomheds produkt eller ydelse kompliceret? Så skal du gøre dig ekstra umage med kommunikationen. Som fagperson er det svært at vurdere, hvad andre forstår. Sandsynligvis bruger du ord og forkortelser, som din målgruppe ikke kender. Generelt har vi det nemlig...
Adfærdspsykologi
Adfærdspsykologi kan blive din genvej til mere salg. Adfærdspsykologi handler om, hvad man GØR. Ikke det vi tænker – bevidst eller ubevidst – men det, som man helt konkret kan observere, at vi foretager os. Adfærdspsykologi udspringer af behaviorisme, som betvivler,...
Hjælp til LinkedIn
Er du (lidt) skrækslagen for LinkedIn? Hvis du synes, det er svært at komme i gang med LinkedIn, er du langt fra alene. Rigtig mange skal nemlig tage en dyb indånding, før de kaster sig ind på netop dette sociale medie. Derfor vælger nogle at få hjælp til fx opsætning...
Kommunikationsplan – sådan gør du
Kommunikation og markedsføring er tidskrævende. Med en kommunikationsplan kan du sætte opgaverne i system, så du kan løse dem så hurtigt som muligt. Kommunikationsplanlægning.Alt for mange virksomheder arbejder ustruktureret med kommunikation og markedsføring. Det er...
Strategisk rådgivning – vær ikke din egen værste fjende
Strategisk rådgivning sikrer systematisk fokus på din virksomheds kommunikation og markedsføring. I disse år går udviklingen stærkt, så du skal lægge fornuftige planer, der fastholder kunderne - og tiltrække nye. Jeg kender en del ejerledere, som ikke bryder sig om at...
Kunderejsen skal føles rigtig
Alle virksomheder bør interessere sig for den digitale kunderejse. Hvis du har en B2B-virksomhed, og sælger komplekse løsninger, bør du især spidse ører. Få styr på alle mellemstationerne; fra et menneske har brug for noget – til han/hun køber hos netop dig. Forestil...
Selvstændige kvinder og søstersind
Under radaren hjælper selvstændige kvinder hinanden på vej som aldrig før. Corona har boostet en tendens, som hverken B2B-virksomheder eller erhvervsfremmesystem har naturlig adgang til. Jeg har brugt en formiddag på telefonsnak med en medarbejder hos mit...
Hvad er lix ?
Hvad er lix ? En lix-beregner er din genvej til viden. For hvis du kender dit lix-tal, så ved du, om du skriver lette eller svære tekster. Der er alt for mange virksomheder, som skriver lange og knudrede tekster. Og det er et problem. For så har modtagerne svært ved...
Lav jeres egen e-mail-politik
Hurra for e-mails – men for pokker, hvor tager de meget af vores tid.Det er derfor en god idé, hvis din virksomhed har en e-mail-politik, for fælles spilleregler gør arbejdsdagen mere effektiv for alle. Samtidig sikrer en nedskreven e-mail-politik, at nyansatte...
Virksomhedens omdømme – Hvad tænker andre om din forretning?
Virksomhedens omdømme er vigtigt – men ved du, hvad andre siger og synes om den? Og fremstår din virksomhed troværdig? Hvis din virksomhed har en tydelig profil, er det let for omgivelserne at afkode, hvad den tilbyder. Derfor kan du med fordel undersøge: Hvad siger...
Virksomhedens identitet – og ejerens – påvirker kommunikation og markedsføring
Kommunikation virksomhed Hvordan ER din virksomhed? Hvordan er medarbejderne? Hvordan er du? Virksomhedens identitet og kultur er det, som omverdenen i praksis mærker i samarbejdet. Ofte kan virksomheden selv være blind for dette, fordi det er så svært at vurdere sig...
Generationsskifte – Bløde værdier er hård valuta
Generationsskifte er en øm tå, som små og mellemstore virksomheder bør tale om i god tid – ellers kan det gå grueligt galt. ”Nogle vil kalde det de lidt blødere værdier… Jeg vil lægge vægt på, at de er hårde nok til at kunne bringe selv veldrevne og gamle virksomheder...
Spilder du tid og penge?
Tid er penge. Hvis din virksomhed er travl, risikerer du og dine medarbejdere at træffe hurtige og forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring. For synlighed handler ikke kun om at fortælle en masse. Du skal fortælle det rigtige, så virksomheden fremstår...
Krisekommunikation – når budskaber er svære at give
Krisekommunikation kan undgås med god forberedelse. Husk, at kommunikationsstrategier skal laves i både med- og modgang. Hvis du skal informere om noget svært, fx en fyringsrunde, er det vigtigt, at du forbereder kommunikationen grundigt på forhånd, så du gør den...
Forstår dine leverandører, hvad du vil have?
Læg en strategi før I går i gang med at kommunikere og markedsføre. For hvis I ikke ved, hvad I vil, risikerer I at spilde tid på dårlige indsatser - og bruge penge på forkerte leverandører. Man kan ikke begynde at kommunikere noget om en virksomhed, før man ved, HVAD...
Kend kommunikationstrekanten
Kommunikationstrekanten hjælper dig med at forstå de tre områder, som SKAL hænge sammen for at du kan skabe professionel kommunikation Hvis du vil lave professionel kommunikation, er der tre overordnede områder, som du skal arbejde aktivt med:Hvis du arbejder...
Er din virksomhed lidt kedelig?
Skriver din virksomhed tekster, der ligner konkurrentens? Ja, sandsynligvis.For selv om de fleste danske virksomheder dagligt bruger det skrevne ord til at nå kunderne, forsømmer mange at vise via sproget, hvad de står for. Hvis man kunne smage ord, ville mange...
Hader du at holde tale?
Mange mennesker frygter at holde tale. Men det er en vigtig kompetence, som mange undervurderer, selv om det er et kraftfuldt virkemiddel. Her er hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten. Forberedelse, når...
Sådan sælger du til den gule kundetype
Den gule kundetype vil have lette løsninger. De har nemlig så travlt med at yde omsorg for andre, at de er klar til at købe, hvis et produkt kan hjælpe dem hurtigt videre. Kender du typen? Altså hende (for det er ofte en kvinde) som har så travlt med at yde omsorg for...
Har din virksomhed (endnu ikke) en bæredygtig forretningsmodel?
Hvis du ikke allerede tænker i bæredygtighed, bør du komme i gang. Inden ret lang tid risikerer din virksomhed at blive valgt fra, hvis I har forsømt at udvikle en bæredygtig forretningsmodel. For noget tid tilbage var jeg til et arrangement med...
Sådan sælger du til den røde kundetype
Selvstændige designere har som regel lækre produkter – men de kan have udfordringer med at sælge dem. En forklaring er måske, at de ikke er bevidste om, hvilken kundetype deres produkt appellerer til. Viden om kundetyper gør det nemlig markant lettere at ramme en...
Kommunikation for ejerledede virksomheder
Ejerledede virksomheder er interessante i forhold til kommunikation og markedsføring, fordi ejerens personlighed påvirker de valg, der træffes. Selv om en virksomhed er vokset med mange medarbejdere, har det betydning, om ejeren er udadvendt eller indadvendt – og...
Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?
Hvordan sikrer du, at modtageren læser – og svarer på – din e-mail? "Hvordan skriver man en e-mail?" bliver jeg sommetider spurgt om. Altså ikke det helt konkrete om, hvordan man gør, men et bud på, hvordan en god e-mail skal være. Derfor får du her inspiration til,...
Vær obs på potentielle kriser i din virksomhed
Der skal være sammenhæng mellem, hvad din virksomhed SIGER, og hvad I GØR. Ellers kan I risikere, at hammeren falder. Ligger der mon potentielle kriser og ulmer hos jer? Så bør I kigge på krisekommunikation. Vi ser det jævnligt. Kriser i virksomheder eller hos...
Mødeadresse Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning
Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg
Seneste kommentarer