Close X

Spilder du tid og penge?

Hvis din virksomhed er travl, risikerer du og dine medarbejdere at træffe hurtige og forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring.

Der er både tid og penge at spare ved at støbe et solidt fundament, så alle medarbejdere har en fælles forståelse for, hvilke budskaber og kanaler, der skaber de mest effektive resultater til gavn for bundlinjen. Samtidig bliver det lettere at forklare leverandører, hvad I forventer, når de skal lave grafik, fotos, brochurer, nyt website, annoncer osv.

Desværre oplever jeg, at mange små og mellemstore virksomheder svigter deres marketingmedarbejdere. Der er ingen strategi for, hvad de skal, og mange løser opgaverne efter tilfældighedernes princip, fordi ledelsen ikke har udstukket en retning. Dermed kommer indsatsen til at stritte i mange retninger, og risikerer at være forgæves. Ja, faktisk vil jeg påstå, at der spildes rigtig mange ressourcer på den konto.

Med en klar plan ved alle, hvad de skal

Udvikling af en kommunikations- og markedsføringsstrategi er en rigtig god proces, fordi I får lejlighed til at drøfte virksomhedens fremtidsplaner og beslutte, hvordan der skal arbejdes med dem. Her kan I lave fremtidsscenarier og sikre, at vision og planer afspejles i den fremadrettede kommunikation.

Strategien skal nemlig være tæt forbundet med virksomhedens overordnede mål, hvis den skal batte noget. Og indsatserne omkring synlighed er ideelle til fx at sparke en digitaliseringsproces i gang eller tage stilling til, hvordan virksomheden fremover skal agere på miljøområdet.

I får kort sagt nogle grundlæggende diskussioner, som kan være svære at nå i en travl hverdag. Og når strategien bagefter formuleres, skabes en systematik, som er med til at professionalisere jeres processer og sikre, at I fremover bruger ressourcerne rigtigt, fordi der laves en konkret plan for aktiviteterne på fx hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, brochurer osv.

>>

Strategiforløb hos RETNING tager udgangspunkt i denne metode.

 

Har du en mikrovirksomhed? Så læs mere her
Er du ejer af en lille eller mellemstor virksomhed? Så klik her.

Vil du vide mere om at arbejde strategisk med kommunikation og markedsføring?
Så tilmeld dig mit nyhedsbrev her.

Hvis du er selvstændig med en mikro-virksomhed, er du velkommen i Klub RETNING