Spilder du tid og penge?

Hvis din virksomhed er travl, risikerer du og dine medarbejdere at træffe hurtige og forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring.

Der er både tid og penge at spare ved at støbe et solidt fundament, så medarbejderne har en fælles forståelse for, hvilke budskaber og kanaler, der skaber de mest effektive resultater. Samtidig bliver det lettere at forklare leverandører, hvad I forventer, når de skal lave grafik, fotos, brochurer, nyt website, annoncer osv.

Desværre oplever jeg, at mange små og mellemstore virksomheder svigter deres marketingmedarbejdere. Der er ingen strategi for, hvad de skal, og mange løser opgaverne efter tilfældighedernes princip, fordi ledelsen ikke har udstukket en retning. Dermed kommer indsatsen til at stritte i mange retninger, og risikerer at være forgæves. Ja, faktisk vil jeg påstå, at der spildes rigtig mange ressourcer på den konto.

Med en klar plan ved alle, hvad de skal

Udvikling af en kommunikations- og markedsføringsstrategi er en rigtig god proces. For her får I lejlighed til at drøfte virksomhedens fremtidsplaner og beslutte, hvordan der skal arbejdes med dem. I laver fremtidsscenarier og sikrer, at vision og planer afspejles i den fremadrettede kommunikation.

Strategien skal nemlig være tæt forbundet med virksomhedens overordnede mål, hvis den skal batte noget. Og indsatserne omkring synlighed er ideelle til fx at sparke en digitaliseringsproces i gang eller tage stilling til, hvordan virksomheden fremover skal agere på miljøområdet.

I får kort sagt nogle grundlæggende diskussioner, som kan være svære at nå i en travl hverdag. Og når strategien bagefter formuleres, skabes en systematik, som er med til at professionalisere jeres processer . Dermed kan I fremover bruge ressourcerne rigtigt, fordi I har en konkret plan for aktiviteterne på fx hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, brochurer osv.

 

Strategiforløb hos RETNING tager udgangspunkt i denne metode.

Vil du undgå forkerte beslutninger ved at professionalisere kommunikationen i din virksomhed? Så læs her

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80