Artikler
Strategisk kommunikation kan øge salget i din virksomhed
Læs her hvordan…
Kend kommunikationstrekanten
Kommunikationstrekanten hjælper dig med at forstå de tre områder, som SKAL hænge sammen for at du kan skabe professionel kommunikation
Hvis du vil lave professionel kommunikation, er der tre overordnede områder, som du skal arbejde aktivt med. Lær mere om dem i denne artikel.
Er din virksomhed lidt kedelig?
Skriver din virksomhed tekster, der ligner konkurrentens? Ja, sandsynligvis.
For selv om de fleste danske virksomheder dagligt bruger det skrevne ord til at nå kunderne, forsømmer mange at vise via sproget, hvad de står for.
Hader du at holde tale?
Mange frygter at holde tale. Her er lidt hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten.
Først og fremmest: Forbered dig! Så virker du mere selvsikker og overbevisende. Hvis du roder med papirerne, og gentager dig selv, virker du usikker.
Sådan sælger du til den gule kundetype
Den gule kundetype har et stort behov for, at der er en god relation imellem jer. Motivationen bag et køb er at yde omsorg. Det kan enten være for andre – eller for sig selv.
Hvis du kan hjælpe den gule kundetype med at drage omsorg og ikke mindst gøre livet lettere, har du en glad og tilfreds kunde.
Har din virksomhed (endnu ikke) en bæredygtig forretningsmodel?
Hvis du ikke allerede tænker i bæredygtighed, bør du komme i gang. Inden ret lang tid risikerer din virksomhed at blive valgt fra, hvis I har forsømt at udvikle en bæredygtig forretningsmodel.
Sådan sælger du til den røde kundetype
Den røde kundetype har et stort behov for at opnå stimuli. Der skal underholdes og overraskes, og hyppig fornyelse er essentielt, hvis du vil sælge til og fastholde deres interesse.
De interesserer sig for trends, design og originale ideer og er i høj grad drevet af passion og nysgerrighed. Deres interesse vækkes typisk pga. kedsomhed, og de tiltrækkes af det spændende, overraskende og anderledes brand.
Kommunikation for ejerledede virksomheder
Det er ejerlederen og bestyrelsens ansvar at sætte retningen, så virksomheden får løsninger, der skaber reel værdi.
For at sige det lidt firkantet: Det er håbløst at bruge tid og penge på kommunikation og markedsføring, hvis ledelsen ikke tydeliggør, hvordan indsatsen bedst understøtter salget i netop denne virksomhed. De medarbejdere og leverandører, som skal udføre tingene, skal vide, hvad der forventes af dem.
Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?
Hvordan sikrer du, at modtageren læser – og svarer på – din e-mail?
Sådan bliver du synlig i dine kollegers, kunders og samarbejdspartneres propfyldte indbakker:
Vær obs på potentielle kriser i din virksomhed
Der skal være sammenhæng mellem, hvad din virksomhed SIGER, og hvad I GØR. Ellers kan I risikere, at hammeren falder. Ligger der mon potentielle kriser og ulmer hos jer? Så bør I kigge på krisekommunikation.
Mødeadresse Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning
Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg