Artikler

Strategisk kommunikation kan øge salget i din virksomhed

Læs her hvordan…

Kend kommunikationstrekanten

Kend kommunikationstrekanten

Kommunikationstrekanten hjælper dig med at forstå de tre områder, som SKAL hænge sammen for at du kan skabe professionel kommunikation

Hvis du vil lave professionel kommunikation, er der tre overordnede områder, som du skal arbejde aktivt med. Lær mere om dem i denne artikel.

Er din virksomhed lidt kedelig?

Er din virksomhed lidt kedelig?

Skriver din virksomhed tekster, der ligner konkurrentens? Ja, sandsynligvis.
For selv om de fleste danske virksomheder dagligt bruger det skrevne ord til at nå kunderne, forsømmer mange at vise via sproget, hvad de står for.

Hader du at holde tale?

Hader du at holde tale?

Mange frygter at holde tale. Her er lidt hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten.
Først og fremmest: Forbered dig! Så virker du mere selvsikker og overbevisende. Hvis du roder med papirerne, og gentager dig selv, virker du usikker.

Sådan sælger du til den gule kundetype

Sådan sælger du til den gule kundetype

Den gule kundetype har et stort behov for, at der er en god relation imellem jer. Motivationen bag et køb er at yde omsorg. Det kan enten være for andre – eller for sig selv.
Hvis du kan hjælpe den gule kundetype med at drage omsorg og ikke mindst gøre livet lettere, har du en glad og tilfreds kunde.

Sådan sælger du til den røde kundetype

Sådan sælger du til den røde kundetype

Den røde kundetype har et stort behov for at opnå stimuli. Der skal underholdes og overraskes, og hyppig fornyelse er essentielt, hvis du vil sælge til og fastholde deres interesse.

De interesserer sig for trends, design og originale ideer og er i høj grad drevet af passion og nysgerrighed. Deres interesse vækkes typisk pga. kedsomhed, og de tiltrækkes af det spændende, overraskende og anderledes brand.

Kommunikation for ejerledede virksomheder

Kommunikation for ejerledede virksomheder

Det er ejerlederen og bestyrelsens ansvar at sætte retningen, så virksomheden får løsninger, der skaber reel værdi.

For at sige det lidt firkantet: Det er håbløst at bruge tid og penge på kommunikation og markedsføring, hvis ledelsen ikke tydeliggør, hvordan indsatsen bedst understøtter salget i netop denne virksomhed. De medarbejdere og leverandører, som skal udføre tingene, skal vide, hvad der forventes af dem.

Vær obs på potentielle kriser i din virksomhed

Vær obs på potentielle kriser i din virksomhed

Der skal være sammenhæng mellem, hvad din virksomhed SIGER, og hvad I GØR. Ellers kan I risikere, at hammeren falder. Ligger der mon potentielle kriser og ulmer hos jer? Så bør I kigge på krisekommunikation.

Kontor Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email info@retning.dk

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. RETNING forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.