Artikler
Strategisk kommunikation kan øge salget i din virksomhed
Læs her hvordan…
Er din virksomhed lidt kedelig?
Skriver din virksomhed tekster, der ligner konkurrentens? Ja, sandsynligvis.
For selv om de fleste danske virksomheder dagligt bruger det skrevne ord til at nå kunderne, forsømmer mange at vise via sproget, hvad de står for.
Hader du at holde tale?
Mange frygter at holde tale. Her er lidt hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten.
Først og fremmest: Forbered dig! Så virker du mere selvsikker og overbevisende. Hvis du roder med papirerne, og gentager dig selv, virker du usikker.
Jeg tager en ny retning – vil du med?
Da det nye tiår blev skudt ind, skiftede c:ommunicate navn til RETNING. Fremover har jeg fuld fokus på strategiforløb for små og mellemstore virksomheder. Når en virksomhed skal kommunikere og markedsføre, er der et væld af veje at gå. Faktisk så mange, at det i sig...
Sådan sælger du til den gule kundetype
Den gule kundetype har et stort behov for, at der er en god relation imellem jer. Motivationen bag et køb er at yde omsorg. Det kan enten være for andre – eller for sig selv.
Hvis du kan hjælpe den gule kundetype med at drage omsorg og ikke mindst gøre livet lettere, har du en glad og tilfreds kunde.
Har din virksomhed (endnu ikke) en bæredygtig forretningsmodel?
Hvis du ikke allerede tænker i bæredygtighed, bør du komme i gang. Inden ret lang tid risikerer din virksomhed at blive valgt fra, hvis I har forsømt at udvikle en bæredygtig forretningsmodel.
Sådan sælger du til den røde kundetype
Den røde kundetype har et stort behov for at opnå stimuli. Der skal underholdes og overraskes, og hyppig fornyelse er essentielt, hvis du vil sælge til og fastholde deres interesse.
De interesserer sig for trends, design og originale ideer og er i høj grad drevet af passion og nysgerrighed. Deres interesse vækkes typisk pga. kedsomhed, og de tiltrækkes af det spændende, overraskende og anderledes brand.
Kommunikation for ejerledede virksomheder
”Fra Tvivl til Retning” er for ejerledere, som vil synliggøre deres virksomhed med kommunikation og design. Forløbet har jeg udviklet sammen med Lone Storgaard fra Design Concern, fordi vi oplever, at mange er usikre på, hvordan de skal kommunikere i en tid, hvor det...
Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?
Hvordan sikrer du, at modtageren læser – og svarer på – din e-mail?
Sådan bliver du synlig i dine kollegers, kunders og samarbejdspartneres propfyldte indbakker:
Sexisme eller ej – vær obs på potentielle kriser i din virksomhed
Der skal være sammenhæng mellem, hvad din virksomhed SIGER, og hvad I GØR. Ellers kan I risikere, at hammeren falder. Ligger der mon potentielle kriser og ulmer hos jer? Så bør I kigge på krisekommunikation.
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning
Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg