Artikler

Ved du, hvordan kommunikation og markedsføring kan øge salget i din virksomhed? Nej?

Så læs med her…

Kend kommunikationstrekanten

Kend kommunikationstrekanten

Kommunikationstrekanten hjælper dig med at forstå de tre områder, som SKAL hænge sammen for at du kan skabe professionel kommunikation Hvis du vil lave professionel kommunikation, er der tre overordnede områder, som du skal arbejde aktivt med:Hvis du arbejder...

Er din virksomhed lidt kedelig?

Er din virksomhed lidt kedelig?

Hvilken effekt har det mon, at danske virksomheder meget (meget!) ofte fortæller kunderne nøjagtigt det samme som konkurrenten? Det svarer jo til at gå til en fest og hele aftenen præcist gentage det, som de andre ved bordet siger. Det ville nok hurtigt få...

Hader du at holde tale?

Hader du at holde tale?

Mange mennesker frygter at holde tale. Her er lidt hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten. Forberedelse: Først og fremmest: Forbered dig! Så virker du mere selvsikker og overbevisende under talen. Hvis du...

Jeg tager en ny retning – vil du med?

Jeg tager en ny retning – vil du med?

Da det nye tiår blev skudt ind, skiftede c:ommunicate navn til RETNING. Fremover har jeg fuld fokus på strategiforløb for små og mellemstore virksomheder.  Når en virksomhed skal kommunikere og markedsføre, er der et væld af veje at gå. Faktisk så mange, at det i sig...

Vær præcis! Tid er penge for den blå kundetype

Vær præcis! Tid er penge for den blå kundetype

Magt, penge og konkurrence er sagen for en blå kundetype. Du kan kende en blå kundetype på, at han/hun drømmer stort og dyrt. Blå er den ene af fire farver i ’Emotionelle Kundetyper’ – en forskningsbaseret metode, der handler om at skabe loyale kunder og koble...

Sådan sælger du til den gule kundetype

Sådan sælger du til den gule kundetype

Den gule kundetype vil have lette løsninger. De har nemlig så travlt med at yde omsorg for andre, at de er klar til at købe, hvis et produkt kan hjælpe dem hurtigt videre. Kender du typen? Altså hende (for det er ofte en kvinde) som har så travlt med at yde omsorg for...

Har du virksomhed (endnu ikke) en bæredygtig forretningsmodel?

Har du virksomhed (endnu ikke) en bæredygtig forretningsmodel?

Hvis du ikke allerede tænker i bæredygtighed, så kom i gang. Inden ret lang tid risikerer din virksomhed at blive valgt fra, hvis I ikke arbejder med det. Forleden var jeg til en tankevækkende aften med Annabeth Aagaard, som hos Innovation Silkeborg holdt oplæg om...

Sådan sælger du til den røde kundetype

Sådan sælger du til den røde kundetype

Selvstændige designere har som regel fede produkter – men de kan have udfordringer med at sælge dem. En forklaring er måske, at de ikke er bevidste om, hvilken kundetype deres produkt appellerer til. Jeg har arbejdet med kommunikation i livsstilsbranchen i mange år og...

Kommunikation for ejerledede virksomheder

Kommunikation for ejerledede virksomheder

”Fra Tvivl til Retning” er for ejerledere, som vil synliggøre deres virksomhed med kommunikation og design. Forløbet har jeg udviklet sammen med Lone Storgaard fra Design Concern, fordi vi oplever, at mange er usikre på, hvordan de skal kommunikere i en tid, hvor det...

Hvilken farve har din kunde

Hvilken farve har din kunde

En kasse interessante mapper er netop landet på mit kontor. De er første skridt mod en certificering i Emotionelle Kundetyper. Som rådgiver i ejerledede virksomheder er jeg optaget af at lette min kundes vej til hans/hendes kunde. Mange ejerledere har et lidt diffust...

Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?

Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?

Hvordan sikrer du, at modtageren læser – og svarer på – din e-mail? Sådan bliver du synlig i dine kollegers, kunders og samarbejdspartneres propfyldte indbakker: Hvad vil du opnå? Hemmeligheden ved den gode e-mail er, at du ved, hvad du vil opnå INDEN du skriver. Skal...

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80