Kend din kunde til bunds 

Kundetype og kunderejse. Lær at arbejde med

Emotionelle Kundetyper og købsrejse

Kursusdag for dig, der vil øge salget ved at få rigtig godt styr på kommunikation og markedsføring.
Fordyb dig i din virksomheds købsrejse.

 

Hvem er dine kunder – og hvordan når du dem bedst?

  • Nogle kunder kan du nå via sociale medier. Andre foretrækker fysiske møder.
  • Nogle skal have lange tekster for at forstå dine budskaber – andre vil se en frisk overskrift på et lækkert foto.

Ved du, hvad dine kunder foretrækker? Og kender du den købsrejse, som de skal igennem, inden de handler hos dig?

Lær om Emotionelle Kundetyper® – en videnskabelig metode, der hjælper dig med at øge salget.

På denne kursusdag borer vi os ned i de logiske og følelsesmæssige argumenter, der rammer netop dine kunder allerbedst. Vi afdækker også den købsrejse, som de skal igennem.

Du udvælger kanaler og opbygger en aktivitetsplan, som har den højeste sandsynlighed for at skabe kommunikation og markedsføring, der motiverer din kunde til at købe.

Vi arbejder blandt andet med Emotionelle Kundetyper®, som giver præcise anvisninger for, hvilke kanaler, tekster, fotos osv., der appellerer til din kunde.

Dagen giver dig masser af viden til at udvikle din forretning – og måske også blive skarpere til at hjælpe dine kunder?

 

Få en konkret plan til netop DIN virksomhed

Du lærer om målgrupper og kunderejser. Desuden udvikler du en konkret plan for, hvilken kommunikation og markedsføring, som passer til din forretning.

Du tager hjem med helt præcise anvisninger for, hvordan du synliggør din virksomhed overfor netop din kundetype.

Kurset er både teoretisk og kreativt. Det kræver ingen særlige forudsætninger, men du skal have lyst til at arbejde i fællesskab med en lille gruppe andre deltagere.

Når kursusdagen er slut, har du

  • Fået grundig indsigt i den forskningsbaserede metode Emotionelle Kundetyper
  • Udvalgt hvilken kundetype du selv vil henvende dig til
  • Arbejdet med din egen virksomheds købsrejse og truffet konkrete beslutninger om, hvad du vil satse på
  • Nedskrevet konklusioner og viden om både kundetyper og købsrejse, som du kan bruge fremadrettet i din virksomhed
  • Fået viden som dels kan understøtte din forretningsudvikling, og – hvis du arbejder som vidensformidler – også kan bruges til at løse opgaver til dine kunder, fordi du får indsigt i strategi, målgrupper og kunderejser

Emotionelle Kundetyper® er en videnskabelig metode,

der opdeler kunders købsbeslutninger i fire segmenter.

Når en kunde vælger at købe, er 90 % af beslutningen baseret på ubevidste, gode fornemmelser.

De sidste 10% handler om bevidste argumenter som pris, kvalitet, produktudvalg og levering.

Du kan øge salget ved at arbejde med de 90%.
Sæt fokus på, hvordan du giver kunderne lyst til at købe hos dig – og få viden om de fire segmenters købsrejse og -beslutning.

 

Du lærer om:

√ Professionel kommunikation i en ny tid.

√ Købsrejse og købsmotivation

√ Metoden Emotionelle Kundetyper®

√ Sådan er de fire kundetyper

√ Du laver en hel konkret karakteristik af din kundetype – med fokus på, hvad der frister ham eller hende til at købe hos dig.

”Rammerne er helt fantastiske. Det er tryghedsrummet, som I skaber, hvor jeg har været mere åben, end jeg er vant til i andre sammenhænge.  Jeg er blevet afklaret nogle steder, som jeg ikke i min vildeste fantasi havde troet.”

Arkitekt Tina Seerup Olesen, Arkitektfirmaet TSO Studio

”Det er svært at sidde med dette alene. Her får vi hjælp til processen og det er rigtig godt med den feedback, vi giver til hinanden. Vi får hjælp til at fastholde det, vi har lært. Jeg har fået et opslagsværk og arbejdsredskab, som jeg slet ikke er i tvivl om, at jeg kommer til at bruge rigtig meget fremover.”

Fysioterapeut Helle Røge, Helle Røge Ergonomi og NemHjem.dk

Pris og praktik

Pris pr. person: 4200 kr. + moms for en kursusdag fra kl. 10.00 – 17.00.

Kurset er med fuld forplejning: Brunch fra kl. 9.30, frokost og eftermiddagskaffe / -te og kage.

Du undervises af kommunikationsrådgiver Birgitte Iversen

Små hold med max 8 deltagere.

Kurserne foregår i Silkeborg og København.

Silkeborg: UNIT01, Højbovej 1, 8600 Silkeborg

København: La Oficina, Suomisvej 4, 1927 Frederiksberg

Tilmeld dig den dag, som passer dig bedst

 

Deltagere

Freelancere, selvstændige og ansatte i små og mellemstore virksomheder.

Kurset kræver ingen særlige forudsætninger, men du skal have lyst til at arbejde i fællesskab med en lille gruppe andre deltagere.

 

Bindende tilmelding – se handelsbetingelser.

”Den feedback jeg fik var vanvittig god for mig. Jeg har fået et vildt godt indblik i kundetyperne og kan begynde at tænke dem ind allerede nu. Jeg tænker SÅ meget lige nu og har fået fyldt meget på min viden; det har virkelig været meningsfuldt for mig.”

Indehaver Heidi Timmermann Tolderlund, Trivselskaravanen

”I er gode til at show it, og don’t just tell it. Det skaber en fortrolighed, der får os ud af komfortzonen og ind i læringsrummet. Det er ikke nødvendigvis en behagelig proces at arbejde med dette. Men hvis du skal lave noget godt markedsføring, så skal du jo have en klar og god kommunikation, og det formidler I rigtig godt.”

Chefkonsulent Lisbeth Brix Bøggild, connec ApS

Sparringspartner Birgitte Iversen hjælper ejere i små og mellemstore virksomheder med kommunikation og markedsføring

“Jeg har arbejdet meget med mit eget salg, men også rådgivet en række salgsafdelinger i mellemstore virksomheder om at kombinere salg og markedsføring med kommunikation.”

 

Har du spørgsmål til kurset

Så er du meget velkommen til at kontakte mig på e-mail birgitte@retning.dk
eller ring på tlf. 23 11 50 20.

Din underviser 

Jeg hedder Birgitte Iversen. Jeg glæder mig til at byde dig velkommen på kurset om målgrupper og kunderejser.

Min certificering fra Institut for Kundetyper sikrer dig den nyeste viden om, hvordan du skal tilrettelægge kommunikation og markedsføring på en måde, som giver din kunde lyst til at købe hos dig.

Med en baggrund fra Journalisthøjskolen og en MA i retorik & kommunikation har jeg relevante teorier og værktøjer at trække på. Samtidig bruger jeg mine egne erfaringer som selvstændig kommunikationsrådgiver i mere end 15 år.

 

Jeg glæder mig til at møde dig 🙂

Book din plads på et kursus lige her: 

Book din plads på kurset d. 2. juni - Ingen ledige pladser

Book din plads på kurset d. 8. december - ingen ledige pladser

Kontor Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email info@retning.dk

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. RETNING forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.