RETNING mig og min virksomhed

Flere kunder i butikken – Styrk din identitet som virksomhedsejer
Brug dig selv i forretningsudvikling og salg

Kursusdag for dig, der vil skabe en stærk forretning ved at få styr på forretningsudvikling og salg.
For freelancere, solo-selvstændige og ejere af mikrovirksomheder.

Din personlighed smitter af på din forretning – på godt og ondt

• Er du typen, som konstant får nye idéer – og ikke altid kommer i mål?
• Eller skal du sove på noget – mange gange – før du rykker?
• Det kan også være, at du går højere op i, at kunden er glad – end i selv at tjene penge?

Alt for mange freelancere, soloselvstændige og mikrovirksomheder slås med at få økonomien til at hænge sammen. En grund kan være, at de har masser af idéer – og derfor hele tiden løber efter noget nyt. Men at udvikle en forretning er det lange seje træk.

På denne kursusdag dykker vi ned i, hvordan DU kan tilrettelægge DIN forretning på en måde, der giver dig ro i maven. Fordi du ved, hvordan du skal tjene penge – både nu og i de kommende år.

Vi borer os ned i, hvad du vil med din virksomhed. Hvordan skal forretningen udvikle sig? Og hvordan bruger du dine egne styrker og svagheder til at påvirke udviklingen?

Du lærer blandt andet om ’Emotionelle Kundetyper®’, som er en videnskabelig metode, der fokuserer på, hvad der giver mennesker lyst til at købe. Men her vender vi metoden på hovedet og peger på dig som sælger.

Målet med kurset er, at du bliver bevidst om, hvordan du vil sælge – og lægger en konkret plan for forretningsudvikling, så du kan få flere kunder i butikken.

 

Din virksomhed er unik, fordi det er netop DIG, der udvikler den.

  • Men hvad driver dig?
  • Hvordan skal din forretning udvikle sig?
  • Hvordan kan du udnytte dine styrker – og hvornår spænder du ben for dig selv?

Vi dykker ned i, hvordan du kan bruge dig selv bedst muligt i arbejdet med at skabe en sund og stærk forretning.

Det er en dag, hvor du har god tid til at fordybe dig i din egen virksomhed. Men du skal også skal have lyst til at dele dine erfaringer med de andre deltagere.

Du lærer om 

√ Ejerens betydning for virksomhedens kommunikation.

 Hvorfor er det så svært at sælge egne produkter?

√ Kort intro til metoden Emotionelle Kundetyper®

 Mission og vision

√ Identitet og kultur

Teori og kreativitet i ét hug

Kurset er både teoretisk og kreativt. Det kræver ingen særlige forudsætninger, men du skal have lyst til at arbejde i fællesskab med en lille gruppe andre deltagere.

 

 

”Her er tid til fordybelse. Jeg har nået det, som jeg ikke når derhjemme. Jeg har fået øje på min kundetype – og kan også se, at der er en farve, jeg skal holde mig fra. Det står helt skarpt for mig, hvad jeg skal hjem og tage fat på. Og så er det en stor styrke, at vi på dette kursus helt konkret får fingrene i vores egen strategi. Så husker man det bedre, og er egentlig klar til at eksekvere, når man kommer hjem.”
Direktør Pia Børsting, Din arbejdsmiljøpartner

”Kurset har været meget inspirerende og hjulpet mig til at tænke, hvilken retning jeg skal i. Det er så fint, at jeg får noget med mig herfra, som jeg kan gå hjem og rulle ud i mit atelier. Så jeg ved, hvordan jeg nu kommer videre.”
Art Director Lotte Uttrup, ART & WORK 

”Rammerne er helt fantastiske. Det er tryghedsrummet, som I skaber, hvor jeg har været mere åben, end jeg er vant til i andre sammenhænge.  Jeg er blevet afklaret nogle steder, som jeg ikke i min vildeste fantasi havde troet.”
Arkitekt Tina Seerup Olesen, Arkitektfirmaet TSO Studio

Pris og praktik

Pris: 4200 kr. + moms for en kursusdag fra kl. 10.00 – 17.00.

Kurset er med fuld forplejning: Brunch fra kl. 9.30, frokost og eftermiddagskaffe / -te og kage.

Du undervises af kommunikationsrådgiver Birgitte Iversen

Små hold med max 8 deltagere.

Kurserne foregår i Silkeborg –
i kontorfællesskabet UNIT01, Højbovej 1, 8600 Silkeborg.

 

Tilmeld dig den dag, som passer dig bedst.

Tid og sted

Forbeholdt freelancere, soloselvstændige og ejere af mikrovirksomheder.

Kurset kræver ingen særlige forudsætninger, men du skal have lyst til at arbejde i fællesskab med en lille gruppe andre deltagere.

Bemærk, at visse kursusdage er målrettet medie- og kommunikationsbranchen (journalister, kommunikatører, grafikere, designere, fotografer mv.) Her er der særlig fokus på at være leverandør af kreative ydelser. På disse kursusdage er det muligt at søge PU-støtte fra Pressens Uddannelsesfond. Du skal i så fald tilmelde dig via Mediernes Efteruddannelse, hvortil RETNING er leverandør.

Bindende tilmelding – se handelsbetingelser.

Lær om forretningsmodeller og salg

 

På kursusdagen bliver du bevidst om din egen rolle i salget, og får viden om, hvordan du kan lægge en forretningsplan, som giver dig flere kunder i butikken.

Med udgangspunkt i den videnskabelige metode Emotionelle Kundetyper® får du indsigt i, hvordan du selv agerer, når du vil motivere andre mennesker til at købe hos dig.

 

Når dagen er slut, har du

  • Lært om forretningsplaner og udfyldt din egen ‘Business Model Canvas’
  • Lært overordnet om Emotionelle Kundetyper – og afdækket hvilken type sælger, du selv er
  • Nedskrevet processer for forretningsudvikling og salg
  • Lavet en konkret plan for, hvordan du fremover vil tilgå salg. Inkl. aktiviteter og succes-kriterier
Ja tak - vis mig nogle kursusdatoer

Det er svært at sidde med dette alene. Her får vi hjælp til processen og det er rigtig godt med den feedback, vi giver til hinanden. Vi får hjælp til at fastholde det, vi har lært. Jeg har fået et opslagsværk og arbejdsredskab, som jeg slet ikke er i tvivl om, at jeg kommer til at bruge rigtig meget fremover.
Fysioterapeut Helle Røge, Helle Røge Ergonomi og NemHjem.dk

”I er gode til at show it, og don’t just tell it. Det skaber en fortrolighed, der får os ud af komfortzonen og ind i læringsrummet. Det er ikke nødvendigvis en behagelig proces at arbejde med dette. Men hvis du skal lave noget godt markedsføring, så skal du jo have en klar og god kommunikation, og det formidler I rigtig godt.”
Chefkonsulent Lisbeth Brix Bøggild, connec ApS

”Den feedback jeg fik på min SWOT-analyse var vanvittig god for mig. Jeg har fået et vildt godt indblik i kundetyperne og kan begynde at tænke dem ind allerede nu. Jeg tænker SÅ meget lige nu og har fået fyldt meget på min viden; det har virkelig været meningsfuldt for mig.”
Indehaver Heidi Timmermann Tolderlund, Trivselskaravanen

Sparringspartner Birgitte Iversen hjælper ejere i små og mellemstore virksomheder med kommunikation og markedsføring

“Jeg har arbejdet meget med mit eget salg, men også rådgivet en række salgsafdelinger i mellemstore virksomheder om at kombinere salg og markedsføring med kommunikation.”

Har du spørgsmål til kurset

Så er du meget velkommen til at kontakte mig på e-mail birgitte@retning.dk
eller ring på tlf. 23 11 50 20.

Din underviser 

Jeg hedder Birgitte Iversen. Jeg glæder mig til at byde dig velkommen på kurset om målgrupper og kunderejser.

Min certificering fra Institut for Kundetyper sikrer dig den nyeste viden om, hvordan du skal tilrettelægge kommunikation og markedsføring på en måde, som giver din kunde lyst til at købe hos dig.

Med en baggrund fra Journalisthøjskolen og en MA i retorik & kommunikation har jeg relevante teorier og værktøjer at trække på. Samtidig bruger jeg mine egne erfaringer som selvstændig kommunikationsrådgiver i mere end 15 år.

 

Jeg glæder mig til at møde dig 🙂

Book din plads på et kursus lige her 👇

Book din plads torsdag d. 2. marts 2023 (Målrettet kreative brancher)

Book din plads på kurset d. 26. februar

Book din plads på kurset d. 23. marts

Book din plads på kurset d. 22. april

Book din plads på kurset d. 7. sep.

Book din plads på kurset d. 5. okt.

Book din plads på kurset d. 15. nov.

Kontor Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email info@retning.dk

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. RETNING forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.