RETNING strategimappe
Få overblik og styr på salget
Online kursus – Sælg mere med en klar retning for din virksomheds kommunikation og markedsføring
Er du typen, som:
- Sælger for lidt – men er i tvivl om, hvad grunden er.
- Ved, at kommunikation og markedsføring kan øge salget – uden at ane, hvad du helt konkret skal gøre.
- Får for mange idéer, som du tjener for lidt på.
Så er du præcis ligesom mange andre selvstændige.
Kommunikation og markedsføring bliver nemlig tit lavet efter tilfældighedernes princip.
Man prøver lidt her og der, og håber, at det virker.
Problemet er, at du risikerer at skyde i alle retninger.
Jeg plejer at bruge en vejviser som eksempel:
Hvis du vil køre på ferie i Italien, så kører du sydpå. Det bliver dyrt i benzin at vende om, hver gang du får idéen til en ny destination:
”Vend bilen – vi kører til Norge i stedet” – og 400 km senere: ”Hvad med Spanien – lad os tage dertil” osv.
Det er en ret ustruktureret måde at arbejde på.
Men det er sådan, at rigtig mange gør med kommunikation og markedsføring. Og derfor spilder de både tid og penge.
Måske er du også typen, som
- Gerne vil lægge en fokuseret strategi, der sikrer din virksomheds overlevelse og udvikling.
- Er klar til at træffe grundlæggende beslutninger én gang for alle, så du slipper for at være i tvivl om, hvordan du bedst synliggør din virksomhed.
- Tør at arbejde lidt kreativt
RETNING strategimappe er et online kursus, hvor du får styr på tingene. Her laver du nemlig din strategi for kommunikation og markedsføring.
Få hjælp til at lave en strategi
Efter mere end 20 års arbejde med små og mellemstore virksomheder, har jeg erfaret noget, som går igen hos mange selvstændige: Enten mangler de en strategi, eller også har de truffet nogle grundlæggende beslutninger, som de glemmer at bruge i hverdagen.
Derfor laver de lidt tilfældige indsatser, så kommunikation og markedsføring stritter i mange retninger.
I dette forløb arbejder du dig igennem seks faser, som tilsammen sikrer en gennemarbejdet strategi for din virksomhed og dens kommunikation og markedsføring.
Helt konkret sætter du i en periode tid af til at fordybe dig i din virksomhed ved at lave en strategimappe. Jeg anbefaler, at du laver en fysisk strategimappe, men du kan naturligvis også lave en digital udgave.
Der er flere fordele ved strategimappen:
√ Den bliver et redskab, som du fremover kan bruge aktivt til at beskrive og fastholde dine planer.
√ Du får hjælp til at lave en gennemarbejdet og samlet plan, så du fremadrettet kan arbejde fokuseret med kommunikation og markedsføring.
√ Din konkrete køreplan giver overblik, så du kender dine fremtidige aktiviteter.
Tidligere online kursist siger:
”Jeg har fået sorteret en masse larm og støj fra, for nu ved jeg bare, at det her er mit spor. Kurset har givet mig vinkler på mig og min virksomhed, som jeg ikke havde før. Mere indsigt i, hvad det egentlig er, jeg har skabt. Og så har det givet en afklaring, som giver så meget ro i maven. Jeg tænker bare: Ja, vi kører videre her. ”
Instruktør Bente Tromborg, TROMBORG pilates- og yogastudio
Sådan foregår det
RETNING strategimappe er et systematisk og grundigt online kursus.
Du føres gennem seks overordnede moduler, hvor jeg trin-for-trin guider dig, så du kan lave din virksomheds strategi.
Hvert modul består af film, tekster og arbejdsark.
Jeg anbefaler, at du bruger 2-3 timer om ugen på arbejdet.
Når kurset starter, får du adgang til al materialet. Du vælger derfor selv, om du i perioder bruger flere timer, og i andre uger holder fri fra kurset.
Sideløbende med online-kurset får du adgang til en lukket Facebook-gruppe. Her kan du stille spørgsmål til mig og hente inspiration fra andre kursister. Facebook-gruppen er frivillig og dermed ikke en del af kurset; det er blot et ekstra tilbud, hvis du ønsker sparring i processen.
Idé
Strategimappen som fællesskab med andre selvstændige
De fleste tager kurset på egen hånd.
Men overvej at gennemføre det sammen med 2-3 andre selvstændige, så I kan hjælpes ad i processen, og blive hinandens spæde start på en bestyrelse.
Kurset kræver ingen særlige forudsætninger. Dem kommer du nemlig med. Det er DIT indgående kendskab til din virksomhed, som er omdrejningspunktet for dit arbejde med strategimappen.
Så sørger jeg for at give dig viden og inspiration, som hjælper dig med at komme i mål med din virksomheds strategi.
Kursets indhold
RETNING strategimappe er et kursus for selvstændige, der vil øge salget via målrettet kommunikation og markedsføring. Kurset egner sig især til
solo-selvstændige og ejere af små virksomheder.
Kurset munder ud i en praktisk strategimappe med en konkret plan for din virksomheds fremadrettede synlighed i markedet.
Du arbejder blandt andet med:
RETNING hvorhen
Få styr på din virksomheds image
Har du en forretningsmodel for din virksomhed? Ved du, HVAD der skal satses på at fortælle omverdenen? Eller kan du ikke helt finde ud af det der med strategi?
Find ud af, HVAD du skal kommunikere. Vi dykker ned i, hvilke muligheder du har, og hvad du skal passe på. Du bliver afklaret med, hvad omgivelserne skal tænke om din virksomhed.
Kort sagt: Fokus på IMAGE-ØNSKE.
Du får:
- Ny viden om kommunikation og markedsføring.
- Indsigt i relevante teorier om forretningsudvikling.
- Inspiration til dit strategiarbejde.
- Sparring omkring din virksomheds image-ønske.
RETNING mig & min virksomhed
Spænder du ben for din virksomheds udvikling?
Din personlighed har betydning for, hvordan din virksomhed udvikler sig. For det er dig, som skal træffe de vigtige valg. Men sandsynligvis falder du i den samme fælde som rigtig mange virksomhedsejere: Du vælger kommunikation og markedsføring ud fra, hvad du selv kan lide, frem for, hvad din kunde har brug for. Lær at skelne mellem, hvad du personligt foretrækker, og hvad der er bedst for din virksomhed.
Kort sagt: Fokus på IDENTITET
Du får:
- Indsigt i, hvorfor det er vigtigt at skelne mellem sig selv og virksomheden.
- Viden om Emotionelle Kundetyper – med fokus på, hvilken type du selv er.
- Bevidsthed om, hvordan du understøtter din virksomheds udvikling bedst muligt.
RETNING målgrupper
Sådan rammer du kunden lige i hjertet
Ved du nok om din kunde? Fx hvad han/hun foretrækker på en hjemmeside og hvilke fotos og annoncetekster, der virker mest overbevisende? Hvis du er i tvivl, så tror jeg, at du vil kunne lide Emotionelle Kundetyper, som er en forskningsbaseret metode til at forstå kunders ubevidste købsmotivation. Du lærer om metoden og bliver bevidst om, hvad de enkelte kundetyper helt konkret tænker i købssituationen. Vi kigger samtidig på, hvilke redskaber og kanaler du skal bruge for at tale så direkte til kunden som muligt.
Kort sagt: Fokus på OMDØMME
Du får:
- Viden om de fire kundetyper: Den røde, den gule, den blå og den grønne.
- Inspiration til, hvordan du kan tiltrække og fastholde dine kunder.
- Indsigt i, hvordan du vælger den rette kundetype.
Desuden arbejder du med din strategi og udarbejder en konkret handleplan.
Din underviser
Jeg hedder Birgitte Iversen.
I mere end 20 år har jeg rådgivet små og mellemstore virksomheder om kommunikation og strategi.
Undervejs har jeg hjulpet rigtig mange ledere og medarbejdere med at blive god til kommunikation – og til at kommunikere virksomhedens RETNING gennem en strategi.
Jeg ved at mange virksomheder, har udfordringer med at formidle virksomhedens strategi, og derfor har jeg udviklet RETNING Online – et systematisk og grundigt online kursus om strategi.
Jeg håber, at du har lyst til at være med.
Pris og praktik
Skriv dig op til nyhedsbrevet fra RETNING, hvis du vil have besked, når næste hold åbner.
Så kan du til den tid beslutte, om RETNING strategimappe er noget for dig.
Tidligere online kursister siger
“Jeg må give stor ros til det her kursus og dit engagement. Det har været meget bedre end forventet, og jeg har fået rigtig meget ud af det. Jeg er SÅ glad for, at jeg tilmeldte mig”.
“Du har en rigtig fin evne til at kommunikere på din egen stilfærdige måde. Det virker godt på videoer; du brænder igennem.”
”Du evner at få os til at føle os trygge ret hurtigt, og skubber os også videre på en elegant måde synes jeg. Tak for det”
”Tak for et fantastisk forløb”
“Stor tak for super god undervisning”.
“Du har sådan en rolig tilgang og udstråling”.
“Det her er det bedste kursus, jeg har givet mig selv i meget lang tid”.
“Du skal have meget ros! Det er guldkorn, du leverer”.
Mødeadresse Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning
Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg