RETNING-Metoden

Alle strategi – og rådgivningsforløb hos RETNING bygger på anerkendte teorier, kombineret med mine mere end 20 års erfaringer med små og mellemstore virksomheder.

Forløbene tager altid udgangspunkt i at støtte den enkelte virksomhedsejer i at skabe en sammenhængende og effektfuld kommunikation og markedsføring.

Jeg har udviklet RETNING-metoden, der fører dig gennem seks trin, som tilsammen skaber fundamentet for en gennemarbejdet strategi for din virksomheds synlighed.

Princippet bag metoden er, at strategi skal være let at forstå og bruge, og de seks trin består af:

RETNING Gør-det-selv
Der arbejdes efter en gør-det-selv-metode, hvor du får din virksomheds kommunikations- og markedsføringsstrategi ind under huden. Så bliver strategien ganske enkelt lettere at huske og eksekvere i hverdagen.

For i en tid, hvor vi bliver mere og mere digitale, har vi også brug for at sætte vores sanser i spil: At drøfte en udfordring med andre mennesker. At skrible ideer med en kuglepen eller tegne de første streger til et nyt produkt med en god tusch. Måske endda klippe og klistre for at få nye tanker til at nå sammen.

RETNING Hvorhen
Analysefase. Her trækker jeg på min teoretiske viden som MA i Retorik og Kommunikation.
Der arbejdes bl.a. med Business Model Canvas.
Jeg har gennemført et toårigt forløb om metoden hos undervisere fra Aarhus Universitet og Arkitektskolen Aarhus samt deltaget i flere workshops hos Alexander Osterwalder, som er en af de to forfattere bag forretningsmodellen.

RETNING Identitet
Her arbejder vi med værdier og kommunikationsstrategiske valg med udgangspunkt i teorier og metoder fra en række anerkendte danske og internationale kommunikationsforskere og -praktikere. Jeg trækker desuden på min erfaring med mange andre ejerledede virksomheder, og udfordrer dig og dine medarbejdere i forhold til de valg, I har taget.

RETNING Målgruppe
Her sætter vi spot på din kunde, og ser på hvilke logiske og følelsesmæssige argumenter, der rammer netop dine kunder allerbedst. Målet er at vælge kanaler og opbygge en aktivitetsplan, som har den højeste sandsynlighed for at skabe kommunikation og markedsføring, der motiverer din kunde til at købe. Der arbejdes bl.a. med Emotionelle Kundetyper®, som jeg er certificeret i. Du kan læse om metoden på dette forhandlerlink: Emotionelle Kundetyper®

RETNING Strategi
Din virksomheds strategi for kommunikation og markedsføring udvikles og fastlægges.

RETNING Handleplan
Der laves en konkret handleplan med aktiviteter, milepæle, succeskriterier, tidsplan m.v.

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80