RETNING-metoden

Alle strategi – og rådgivningsforløb hos RETNING bygger på anerkendte teorier, kombineret med mine mere end 20 års erfaringer med små og mellemstore virksomheder.

Forløbene tager altid udgangspunkt i at støtte den enkelte virksomhedsejer i at skabe en sammenhængende og effektfuld kommunikation og markedsføring.

Jeg har udviklet RETNING-metoden, der fører dig gennem seks trin, som tilsammen skaber fundamentet for en gennemarbejdet strategi for din virksomheds synlighed.

Princippet bag metoden er, at strategi skal være let at forstå og bruge, og de seks trin består af:

RETNING gør-det-selv
Alt for mange strategier glemmes i hverdagen. Sådan må det ikke blive i din virksomhed. Derfor arbejder vi på dette trin med at sikre, at beslutningerne både forstås og implementeres i praksis.

RETNING hvorhen
Analysefase. Her trækker jeg på min teoretiske viden som MA i Retorik og Kommunikation.
Der arbejdes bl.a. med Business Model Canvas.
Jeg har gennemført et toårigt forløb om metoden hos undervisere fra Aarhus Universitet og Arkitektskolen Aarhus samt deltaget i flere workshops hos Alexander Osterwalder, som er en af de to forfattere bag forretningsmodellen.

RETNING identitet
Identitet og kultur kan spænde ben for kommunikation – men også få det til at fungere optimalt. 
Her arbejder vi med værdier og kommunikationsstrategiske valg med udgangspunkt i teorier og metoder fra en række anerkendte danske og internationale kommunikationsforskere og -praktikere. Jeg trækker desuden på min erfaring med mange andre ejerledede virksomheder, og udfordrer dig og dine medarbejdere i forhold til de valg, I har taget.

RETNING målgruppe
Her sætter vi spot på din kunde, og ser på hvilke logiske og følelsesmæssige argumenter, der rammer netop dine kunder allerbedst. Målet er at vælge kanaler og opbygge en aktivitetsplan, som har den højeste sandsynlighed for at skabe kommunikation og markedsføring, der motiverer din kunde til at købe.
Der arbejdes bl.a. med Emotionelle Kundetyper®, som jeg er certificeret i. 

RETNING strategi
Din virksomheds strategi for kommunikation og markedsføring udvikles og fastlægges.

RETNING handleplan
Der laves en konkret handleplan med aktiviteter, milepæle, succeskriterier, tidsplan m.v.

 

»

Er din kommunikation og markedsføring hel forkert?

Eller er du i tvivl, om den virker?

Der er vanvittig mange kanaler at vælge mellem – og det er vigtigt at prioritere de rette.

Hver tirsdag kan du i nyhedsbrevet fra RETNING få inspiration til at forbedre din virksomheds kommunikation og markedsføring.

Læs om det her

 

RETNING

Mødeadresse:
Højbovej 1
8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80