Jeg tager en ny retning – vil du med?

Da det nye tiår blev skudt ind, skiftede c:ommunicate navn til RETNING. Fremover har jeg fuld fokus på strategiforløb for små og mellemstore virksomheder. 

Når en virksomhed skal kommunikere og markedsføre, er der et væld af veje at gå. Faktisk så mange, at det i sig selv kan handlingslamme. Skal vi fortsat tage på messer? Eller være på sociale medier – og i givet fald hvor og hvordan? Duer det stadig med printede brochurer – eller er det gammeldags miljøfrås? Skal fotos på hjemmesiden være vilde og kreative – eller helt klassiske? Hvad med grafikken – kan målgruppen lide den?

Svarene findes i en gennemarbejdet strategi. Det handler nemlig ikke om, hvilken markedsføring du som virksomhedsejer selv foretrækker. Det handler om kunden. Og her er det vigtigt at træffe klare valg og tilrettelægge kommunikation og markedsføring efter, hvad der appellerer til din virksomheds målgruppe.

Men det er svært, fordi specialister ofte frister med gode tilbud. Når en LinkedIn-ekspert fx fremhæver alle lyksalighederne ved sin kanal, har han/hun helt sikkert ret. Men inden du bruger masser af tid og annoncekroner på LinkedIn, skal du være afklaret med, hvad der tiltrækker netop din målgruppe. Er de overhovedet på LinkedIn? Og hvis de er: Kan de lide korte opdateringer eller lange artikler? Hvilke fotos tiltrækkes de af? Hvilke budskaber appellerer til dem?
Selv om LinkedIn er smart, skal du finde ud af, HVORDAN det skal bruges i netop din virksomhed, så I skyder præcist, fremfor at plaffe kugler ud i alle retninger.

Strategi og praksis skal være to sider af samme sag
I de mere end 20 år, jeg har arbejdet med kommunikation og markedsføring, har jeg altid været meget optaget af at hjælpe mine kunder med at træffe de bedste valg. I de senere år har dette fyldt mere og mere, og ved at ændre min virksomheds navn til ’RETNING’ går jeg nu all in. I 2019 har jeg efteruddannet mig – blandt andet om målgrupper på Institut for Kundetyper og i digital markedsføring. Samtidig har jeg videreudviklet workshops, strategiforløb og kurser, så min Retning for 2020 nu er helt klar.

Princippet bag virksomheden RETNING er, at strategi skal være let at forstå og bruge. Jeg er optaget af, hvordan strategi bliver lettere at huske og eksekvere i hverdagen, og derfor bruger jeg på mine kurser en ’gør-det-selv-metode’, hvor man arbejder meget hands on. For i en tid, hvor vi bliver mere og mere digitale, har vi også brug for at sætte vores sanser i spil: At drøfte en udfordring med andre mennesker og bruge leg og kreative elementer i udviklingen af den rette strategi.

 

Læs mere om RETNINGs ydelser her

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80