UngLiv.dk

Udfordring

UngLiv.dk er et psykologhus, som arbejder ud fra en kognitiv adfærdsterapeutisk referenceramme målrettet sårbare børn og unge. Virksomheden blev etableret i 2006 af Marianne Schøler.

I foråret 2020 havde UngLiv.dk sammen med sin bestyrelse arbejdet med forretningsudvikling, og i forlængelse heraf ønskede man en klar retning for kommunikation – med særlig fokus på sociale medier.

Virksomheden havde helt konkret brug for at blive skarpere på, hvordan de skulle fortælle om deres tilbud, og hvilke kanaler det ville være mest fordelagtigt at bruge.

Løsning

Sammen med to virksomhedspraktikanter hjalp RETNING ledelsen med at afdække kommunikationsbehovene og fastlægge den rette strategi.

På en strategiworkshop arbejdede vi med virksomhedens mission, vision, værdier, kernebudskaber, sprogtone og kommunikationsmål.

På baggrund af research og viden fra workshoppen, udarbejdede RETNING en strategirapport og produktionsguide, som skal hjælpe UngLiv.dk med fremadrettet at holde fast i kommunikationsstrategien, når der skal eksekveres i hverdagen.

Resultat

UngLiv.dks ledelse fik lavet en klar strategi for kommunikation, som nu skal bredes ud på sociale medier med øje for de forskellige målgrupper og formål.

Virksomhedspraktikanterne eksekverede strategien den første tid: Producerede indhold og video til Facebook, Instagram og LinkedIn-profil og skrev hjemmesidetekster.

 

”Samarbejdet med RETNING har betydet, at vi kan samle vores fulde energi og engagement om den psykologfaglige opgave. Vi har nu en kommunikationsplan, som sikrer, at vi alle husker at gå i samme retning.”

Marianne Schøler, psykolog og ejer af UngLiv.dk

www.ungliv.dk

En lille film om samarbejdet er lige på trapperne…

RETNING

Drewsensvej 3

8600 Silkeborg

Telefon 23 11 50 20

E-mail info@retning.dk

CVR 30 10 82 80