Tendenser 2022 – Online markedsføring

Corona-pandemien har givet os alle nye digitale vaner – og de bliver hængende. Derfor vil der i det kommende år ske meget, når det gælder digital kommunikation og markedsføring. Lad os kigge på tendenser for 2022, så du kan tage stilling til, hvad du skal have fokus på i din forretning:

Googles cookie-politik skubber til udviklingen

Google vil stoppe support til tredjepartscookies i deres Chrome-browser i 2022. Da Chrome er den mest populære browser, vil det få stor betydning for online markedsføring.

Sporing af brugere på tværs af internettet er afgørende for mange annoncører og virksomheder.

Brugernes privatliv er imidlertid blevet vigtigere, og derfor kender vi vist alle forkortelsen GDPR (General Data Protection Regulation); en slags EU-lov, der gælder i alle EU-lande. Princippet bag GDPR er, at vi alle har ret til et privatliv. Det skal alene være op til den enkelte, hvorvidt vores oplysninger skal deles.

Implementeringen har gjort internetbrugere over hele verden meget mere bevidste om deres online privatliv. Vi kan allerede nu fravælge tredjeparts cookies og sporing, og næste skridt er at implementere førstepartsdata eller endda nul-parts dataindsamling, som gives direkte af forbrugeren til en virksomhed.

Alt dette vender op og ned på digital annoncering.

Endnu ved vi ikke helt, om der kommer andre løsninger, eller hvor stor betydningen af Googles beslutning reelt bliver.

Men en ting er sikker: Forbrugerne vil blive ved med at have en stor bevidsthed om emnet, og derfor vil mange virksomheder arbejde med alternativer til annoncering: 2022 bliver året, hvor der eksperimenteres.

 

Du skal investere i online events

Vær forberedt på flere online events i 2022, fordi det er en oplagt vej til at indsamle data og opbygge relationer til eksisterende og kommende kunder.

Mange små og mellemstore virksomheder eksperimenterer med webinarer. 

Vi blev alle erfarne webinar-deltagere i corona-perioden, men vi har ikke selv afholdt lige så mange, som vi har deltaget i. Så alle øver sig, og jeg kan høre, at selv erfarne sælgere synes, det er svært. De er vant til at møde kunder face-to-face, og føler sig derfor på udebane, når de skal leve op til egne forventninger online. Og chefens og kundernes…

For det kræver noget at afholde et webinar. Man skal finde sin egen vej i det. Vel at mærke en vej, som kunderne finder relevant, fordi de betaler med både deres e-mail og tid. Derfor forventer de kvalitet.

Omvendt skal du som udbyder også have noget ud af al dit arbejde med at forberede, afvikle og samle op. Men pas på, at du ikke falder i fælden med at blive en for ivrig sælger – for det gider deltagerne ikke at høre på. De vil i stedet blive klogere. Hvis du giver dem ny viden og svarer på deres spørgsmål, øger du sandsynligheden for, at de vender sig mod dig, når de er klar til at købe.

Webinarer og andre online events giver ikke stor omsætning på én gang. Men det er en rigtig god metode til, at både nuværende og kommende kunder lærer virksomheden og produkterne bedre at kende. Indsatsen vil hjælpe din virksomhed med at vokse på lang sigt.

Så du bør komme i gang nu…

 

Lav et nyhedsbrev

Selv om du har arbejdet hårdt for at opbygge følgere på sociale medier, så er adgangen til dem desværre ikke din. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn og alle de andre giganter ejer kanalen til dit publikum.

Lige pludselig kan de lukke ned eller gøre det dyrt for dig at nå ud til dine følgere.

Derfor er det meget vigtigt, at du opbygger din egen database i form af et nyhedsbrev. Så kan du nemlig nå ud til din målgruppes indbakker, hvis de sociale netværk pludselig ændrer forretningsmodel.

Samtidig er der efterhånden så meget støj på sociale medier, at det er helt tilfældigt, om din målgruppe ser dine opslag. Desuden spænder algoritmerne ofte ben for, at du når så langt ud med dine opslag, som du gerne vil.

Hvis du ikke allerede har et nyhedsbrev, vil jeg foreslå, at du lader 2022 blive året, hvor du får et, så du begynder at eje adgangen til din målgruppe.

Jeg ved, at det er lettere sagt end gjort, men på sigt vil det give dig store fordele.

En indbakke er et personligt rum, som man selv kan påvirke indholdet af. De mennesker, som tillader dig at sende et nyhedsbrev, har en oprigtig interesse i dit produkt.

Men husk at du skal sende kvalitet af sted, for ellers taber modtagerne hurtigt tålmodigheden med dig. Derfor skal du gøre dig umage med at sende gode nyhedsbreve – og kun sælge en gang imellem. Sæt dig desuden omhyggeligt ind i, hvad der interesserer lige præcis din målgruppe.

Jeg læser kommunikationsmateriale fra både ind- og udland, og alt peger i retning af, at virksomheder prioriterer kvalitets-nyhedsbreve højere og højere. Det er en stærk tendens for 2022.

 

Uddan dine kunder

Trafikken på den online motorvej bliver tættere og tættere. Derfor skal du være tydelig for din målgruppe, så de ikke sorterer dig fra.

Sørg også for at levere kvalitetsservice – hurtigt. For mund-til-mund-anbefalinger fra tilfredse kunder kan også rigtig meget.

Tænk desuden over, hvordan du bedst huskes hos målgruppen. Fx ved at lave tilbagevendende tiltag, så du jævnligt dukker op i deres bevidsthed: Videoundervisning, en ugentlig podcast eller webindhold, der uddanner og giver værdi, i stedet for at råbe “køb hos mig nu!”

Det er nemlig vigtigt, at du forstår, at mange mennesker efterhånden er blevet helt immune over for gammeldags ’lige på og hårdt-salg’.

Det virkede en gang, men nu er tiden anderledes Faktisk trækker de fleste sig tilbage, når de mærker et begyndende pres for at foretage et køb.

I stedet skal du uddanne dine kunder i, hvorfor de har brug for dig. Du skal vise, at du kan hjælpe dem.

 

Lav indhold af høj kvalitet

Tilbage til den megen støj alle vegne. Jo flere der kommunikerer online – jo mere bras finder vi på internettet.

Derfor skal du ikke nødvendigvis lave meget indhold. Du skal lave godt indhold!

Sørg for, at det er grundigt og gennemarbejdet, og at du deler viden af værdi med dine kunder. Overvej også hvordan du kan give dit indhold et unikt twist, eller tilføje en personlig oplevelse og anbefaling.

Da kvalitet fremover bliver mere og mere vigtig, skal du passe på med at lave for meget middelmådigt indhold. Dårligt indhold bliver irriterende, og forbrugeren vil tolerere det mindre og mindre.

 

Mød kunden på flere kanaler – på den rigtige måde

Vælg de rette ord, billeder og grafik, så du rammer målgruppen præcist.

På mine strategikurser underviser jeg i kundetyper, som er en rigtig god metode til at forstå kundens købsmotiver. Men du kan fx også arbejde med personas – eller bare lære dine egne kunder rigtig godt at kende.

Vær bevidst om, at vi får flere og flere kanaler, hvor vores kunder kan forbruge marketingindhold – videoer, onlineartikler, podcasts og så videre.

Brug tid på at forstå, hvilke kanaler dit publikum bruger, og tilpas derefter indholdet til målgruppen og kanalen.

Fx bliver podcasting mere og mere populært. Blogindlæg er også stadig meget læste – men det er to forskellige måder og steder at kommunikere.

Sørg for at din målgruppe kan møde dig flere steder – på den rette måde i den enkelte kanal.

Business-to-Business-virksomheder sover i content-timen

B2B-indhold negligeres ofte. Læs fx denne artikel om B2B-virksomheders onde kommunikationscirkel.

Jeg har været med i flere marketing automation-projekter for B2B-virksomheder. Hver gang viser det sig, at deres kunder googler meget mere, end virksomheden er klar over. Derfor er det meget vigtigt at have indhold, som dukker op, når potentielle B2B-kunder googler efter dit produkt eller din ydelse.

Fx er grundige blogindlæg gode til at opbygge tillid. Som virksomhed kan du her demonstrere, at du ved, hvad du har med at gøre.

Fortæl, hvordan I har hjulpet med at løse et problem. Og bliv gerne meget konkret:

– Forøgede I produktiviteten med 50%? Vis det!

– Hjalp I kunden med at nå et specifikt mål? Vis det!

Skab interessante artikler, som får kunden til at tænke Wauw – det skal jeg da også prøve.

Med godt indhold giver du målgruppen mulighed for at undersøge tingene selv – og det forventer de i dag.
Samtidig opbygger I en relation, så det forhåbentlig bliver din virksomhed, der kontaktes, når det er tid til at tale med en sælger eller rådgiver

Tro mig: I 2022 vil B2B accelerere hvad angår content. Sørg for, at din virksomhed følger med.

Arbejd med marketing automation

I 2022 vinder systematik endnu mere frem. Vi vil se flere og flere datadrevne marketingkampagner blive brugt i endnu flere brancher.
Marketing automation er software, der effektivt automatiserer dine marketingaktiviteter. Dermed kan marketingmedarbejdere arbejde mere effektivt og spare tid på tilbagevendende opgaver.

Samtidig kan du være på forkant, når målgruppen er på udkig efter mere information. Det er en måde at hjælpe dem i deres beslutningsproces.

Det bliver der mere og mere af, og hvis din virksomhed er mellemstor, skal du afgjort dykke ned i emnet.

 

Vær kreativ og innovativ

Uanset hvad der har fungeret for dig indtil nu, kan det ændre sig.

Corona-krisen var et godt eksempel på, at tingene kan forandres fra den ene dag til den anden. Men den digitale udvikling går lynhurtig i sig selv. Det som virkede i går, duer måske ikke i morgen.

Derfor skal du holde øje med dine resultater. Lav en handleplan, som også indbefatter måltal, du kan holde øje med:
Har du fået masser af henvendelser via sociale medier? Hvad er konverteringsfrekvensen? Er det faldet, eller er det steget?

Overvej også mere utraditionelle måder at markedsføre dig på. Fx ved at starte et partnerskab med en anden virksomhed, der kan supplere dit produkt? Eller udforske nye kanaler?

Når jeg hjælper kunder med at lægge en strategi, bevæger vi os hele tiden mellem udvikling og systematik. En strategi er med til at holde dig fast i dine mål – og samtidig et redskab til at udvikle og evaluere.

Det er en svær balance – og derfor noget, som giver mening at få hjælp til udefra. Husk, at jeg tilbyder ’Makkerskab’, hvor jeg hjælper både små og mellemstore virksomheder med at sælge mere via en målrettet strategi og plan. Læs mere her.

Husk også, at jeg jævnligt holder webinarer om strategi. Se de næste datoer her.

»

Er din kommunikation og markedsføring hel forkert?

Eller er du i tvivl, om den virker?

Der er vanvittig mange kanaler at vælge mellem – og det er vigtigt at prioritere de rette.

Hver tirsdag kan du i nyhedsbrevet fra RETNING få inspiration til at forbedre din virksomheds kommunikation og markedsføring.

Læs om det her

Kommunikationsstrategi og slagplan

Jeg hedder Birgitte Iversen. Som erfaren tekstforfatter og kommunikationsrådgiver hjælper jeg små og mellemstore virksomheder med kommunikation og markedsføring.

Siden 2007 har jeg som selvstændig hjulpet tekstilbranchen, træ- og møbelindustrien, byggeriet og produktionsvirksomheder. Jeg laver også en del for it-branchen, hvilket giver god indsigt i de valg, ejerledere skal træffe omkring digitalisering.

Velkommen til min blog – Værsgo: Læs løs 😊

Hav styr på din e-mail-signatur

Vi sender dagligt et væld af mails til hinanden. Men ofte er mail-signaturen mangelfuld. Det er en skam, for en god mail-signatur kan synliggøre, hvad virksomheden arbejder med og sende et stærkt professionelt signal Med venlig hilsen Peter. Så kort kan afslutningen...

Erhvervsnetværk – Fif til de usikre

Når vi danskere er ude i erhvervsnetværk, søger vi ofte sammen med folk, som vi kender i forvejen. I stedet bør vi opsøge folk, vi ikke har mødt før. For de er måske adgangsbilletten til en fremtidig god forretning Jeg deltog på et tidspunkt i et seminar om...

Ad eller af?

Der er en verden til forskel på, om et tog kører ad sporet eller det kører af sporet. Derfor er det en rigtig god idé at få styr på de to små ord ’ad’ og ’af’ Er du tit i tvivl, om du skal skrive ad eller af? Så er du ikke alene, for rigtig mange bytter rundt på de to...

Kortlæg kunderejsen b2b

Du skal kommunikere til kunden på det rette tidspunkt. Det har jeg tidligere skrevet denne artikel omNu skal vi se på, hvordan du helt konkret kan arbejde med at afdække kunderejsen b2b i din virksomhed.   Kortlæg kunderejsen i din b2b-virksomhed. For så bliver...

Manualen til gode SEO-tekster

Af tekstforfatter Majbritt Lund - gæsteblogger hos RETNING 2 gode nyheder: Du kan sagtens skrive gode tekster, selv om de skal søgemaskineoptimeres. Det er ikke så svært at skrive en SEO-tekst. Det sværeste er at finde de rigtige søgeord. Derfor begynder alt...

Soloselvstændig? Træn din forretningsmuskel

Er du soloselvstændig, freelancer eller ejer af en mikrovirksomhed? Så har du mange jern i ilden. Men husk, at et af dem skal være forretningsudvikling. For ellers risikerer du at arbejde alt for meget – og tjene deprimerende lidt. Måske går du til fitness, håndbold...

Sæt hjemmesiden i arbejde 

Konvertering er ikke et ord, som kun knytter sig til lån. Det er også et afgørende begreb, hvis du vil sælge via din virksomheds hjemmeside. En konvertering sker, når de besøgende foretager en handling, som er værdifuld for virksomheden. Fx ved at købe i webshoppen,...

Er du woke nok til at sikre din forretning?

For få år siden tænkte ingen over, at der blev røget smøger til et møde. Men i dag er rygning på jobbet ilde set. For ny viden skaber nye virkeligheder. Netop derfor må du ikke himle med øjnene ved tanken om en kageperson. For woke -økonomien kommer også til at kunne...

Bliv bedre til kropssprog

Kropssproget er noget af det vigtigste, når vi skal aflæse andre. Og når andre skal aflæse os. Du ved det måske ikke, men du er faktisk allerede ekspert i at aflæse andres kropssprog. Evnen får vi nemlig allerede som nyfødte, når vi skal aflæse vores forældre, og det...

Call-to-action i e-mailmarketing

Call to action i email marketing - også kaldet CTA. Måske anvender du det allerede selv, når du sender nyhedsbreve ud? CTA-knapper er en essentiel del af e-mailmarkedsføring. I bloggen her får du en introduktion til disse små knapper, samt hvordan du med succes...

Få succes med hybride møder

RETNING har tidligere skrevet om ulemperne ved Zoom-møder kontra fysiske møder. De virker unaturlige og er udmattende for deltagerne, fordi vi ikke kan bruge vores interaktive evner. Imidlertid er der også en tredje model, der er værd at overveje brugen af: Hybride...

Zoom-møder

Under corona blev vi introduceret for en helt ny måde at omgås hinanden: Zoom-mødet. Her er sprogforskeres bud på, hvorfor Zoom-møder kan føles hårdere end den fysiske variant. Zoom-udmattelse (eng. Zoom fatigue) er et begreb, der opstod under Coronapandemien, da vi...

Udvid dit netværk gennem smalltalk

Smalltalk. Mange hader det og vil helst undgå det. Men faktisk kan smalltalk være en god mulighed for at skabe et større professionelt netværk. Denne blog handler om, hvordan du kan udvide dit netværk gennem smalltalk. Skab kontakt! Forestil dig, du er til en...

Pitch din forretningsidé

Har du fået en god idé til din forretning? Og skal du overbevise samarbejdspartnere og investorer om at hoppe med på den? Så er det godt at tænke over en pitch. Jeg giver dig her nogle simple råd, så du er klædt godt på til din pitch af din forretningsidé. Hvad er en...

Krig om ord

Hver gang vi skriver, vælger vi vores ord. Nogle gange er vi mere nøje med dem end andre gange, men vores ordvalg er vigtige for, hvordan teksten bliver forstået, og hvilke billeder den maler i hovedet på læseren. Vælg dine ord nøje Måske har du før hørt, at "i krigen...

Om blogging

Dette er et rigtigt meta-blogindlæg, for emnet er nemlig blogindlæg for B2B-virksomheder. Du vil derfor forhåbentlig opleve, at de gode råd afspejles i blogindlægget selv. Lær mere om, hvordan du får succes med at skrive content til dine kunder og bliv en del af den...

Medieoverblik 2022

Mediebilledet ændrer sig hele tiden – og måske hurtigere end nogensinde før. Ved du, hvor du kan fange målgruppen? Det er både relevant for din personlige kommunikation og din annoncering. Det er nemlig ingen hemmelighed, at tekst-tv og brevpost har set bedre dage....

Tendenser sociale medier

Sociale medier er sandsynligvis en del af din kommunikationsstrategi. Det har mange fordele – men giver også meget arbejde. For der er hele tiden ændringer og nye tendenser, du skal forholde dig til. Du får her et bud på noget af det, som rører sig på Instagram,...

It-virksomheder i ond cirkel

It-virksomheder er kommunikationsmæssigt fanget i en ond cirkel, som hæmmer salget. Mange små og mellemstore it-virksomheder kaster sig ud i en digital tilstedeværelse uden at lave en strategi eller afsætte de nødvendige ressourcer. Det er som om de forventer, at...

Få styr på dine kunders digitale forventninger

Sociale medier skaber kun resultater for din virksomhed, hvis du har en målrettet strategi. Her er fire råd om, hvordan du skaber relevant indhold. Rådene henvender sig især til komplekse brancher; fx it-virksomheder. Mange små og mellemstore virksomheder opretter en...

Tekniske tekster er ikke for amatører

Er din virksomheds produkt eller ydelse kompliceret? Så skal du gøre dig ekstra umage med kommunikationen. Som fagperson er det svært at vurdere, hvad andre forstår. Sandsynligvis bruger du ord og forkortelser, som de ikke kender. Generelt har vi det nemlig med at...

Adfærdspsykologi

Adfærdspsykologi kan blive din genvej til mere salg. Adfærdspsykologi handler om, hvad man GØR. Ikke det vi tænker – bevidst eller ubevidst – men det, som man helt konkret kan observere, at vi foretager os. Adfærdspsykologi udspringer af behaviorisme, som betvivler,...

Hjælp til LinkedIn

Er du (lidt) skrækslagen for LinkedIn? Hvis du synes, det er svært at komme i gang med LinkedIn, er du langt fra alene. Rigtig mange skal nemlig tage en dyb indånding, før de kaster sig ind på netop dette sociale medie. Derfor vælger nogle at få hjælp til LinkedIn....

Kommunikationsplan – sådan gør du

Kommunikation og markedsføring er tidskrævende. Derfor er det vigtigt at lægge en kommunikationsplan, så du ved, at du bruger dine ressourcer rigtigt. Alt for mange virksomheder arbejder ustruktureret med kommunikation og markedsføring. Det er spild af både tid og...

Strategisk rådgivning – vær ikke din egen værste fjende

Strategisk rådgivning sikrer systematisk fokus på din virksomheds kommunikation og markedsføring. I disse år går udviklingen stærkt, så du skal lægge fornuftige planer, som fastholder kunderne - og tiltrække nye. Jeg kender en del ejerledere, som ikke bryder sig om at...

Kunderejsen skal føles rigtig

Alle virksomheder bør interessere sig for kunderejsen. Hvis du har en B2B-virksomhed, og sælger komplekse løsninger, bør du især spidse ører. Få styr på alle mellemstationerne; fra et menneske har brug for noget – til han/hun køber hos netop dig. Forestil dig, at du...

Selvstændige kvinder og søstersind

Under radaren hjælper selvstændige kvinder hinanden på vej som aldrig før. Corona har boostet en tendens, som hverken B2B-virksomheder eller erhvervsfremmesystem har naturlig adgang til. Jeg har brugt en formiddag på telefonsnak med en medarbejder hos mit...

Hvad er lix ?

Hvad er lix ? En lix-beregner er din genvej til viden. For hvis du kender dit lix-tal, så ved du, om du skriver lette eller svære tekster. Der er alt for mange virksomheder, som skriver lange og knudrede tekster. Og det er et problem. For så har modtagerne svært ved...

Lav jeres egen e-mail-politik

Hurra for e-mails – men for pokker, hvor tager de meget af vores tid.Det er derfor en god idé, hvis din virksomhed har en e-mail-politik, for fælles spilleregler gør arbejdsdagen mere effektiv for alle. Samtidig sikrer en nedskreven e-mail-politik, at nyansatte...

Virksomhedens omdømme – Hvad tænker andre om din forretning?

Virksomhedens omdømme er vigtigt – men ved du, hvad andre siger og synes om den? Og fremstår din virksomhed troværdig? Hvis din virksomhed har en tydelig profil, er det let for omgivelserne at afkode, hvad den tilbyder. Derfor kan du med fordel undersøge: Hvad siger...

Generationsskifte – Bløde værdier er hård valuta

Generationsskifte er en øm tå, som små og mellemstore virksomheder bør tale om i god tid – ellers kan det gå grueligt galt. ”Nogle vil kalde det de lidt blødere værdier… Jeg vil lægge vægt på, at de er hårde nok til at kunne bringe selv veldrevne og gamle virksomheder...

RETNING-metoden

Synlighed handler ikke kun om at fortælle en masse. Du skal fortælle det rigtige, så din virksomhed fremstår sammenhængende og troværdig. I en virksomhed skal tid og penge bruges fornuftigt. Det er vigtigt at vælge rigtigt, så hurtigt som muligt. Desværre vælger mange...

Spilder du tid og penge?

Hvis din virksomhed er travl, risikerer du og dine medarbejdere at træffe hurtige og forkerte beslutninger om kommunikation og markedsføring. Der er både tid og penge at spare ved at støbe et solidt fundament, så medarbejderne har en fælles forståelse for, hvilke...

Krisekommunikation – når budskaber er svære at give

Krisekommunikation kan undgås med god forberedelse. Husk, at kommunikationsstrategier skal laves i både med- og modgang. Hvis du skal informere om noget svært, fx en fyringsrunde, er det vigtigt, at du forbereder kommunikationen grundigt på forhånd, så du gør den...

Forstår dine leverandører, hvad du vil have?

Når corona-støvet har lagt sig, skal mange virksomheder i gang med at kommunikere og markedsføre igen. Men læg nu en strategi først, så I ikke spilder tid og penge på forkerte leverandører af kommunikation og markedsføring Man kan ikke begynde at kommunikere noget om...

Kend kommunikationstrekanten

Kommunikationstrekanten hjælper dig med at forstå de tre områder, som SKAL hænge sammen for at du kan skabe professionel kommunikation Hvis du vil lave professionel kommunikation, er der tre overordnede områder, som du skal arbejde aktivt med:Hvis du arbejder...

Er din virksomhed lidt kedelig?

Hvilken effekt har det mon, at danske virksomheder meget (meget!) ofte fortæller kunderne nøjagtigt det samme som konkurrenten? Det svarer jo til at gå til en fest og hele aftenen præcist gentage det, som de andre ved bordet siger. Det ville nok hurtigt få...

Hader du at holde tale?

Mange mennesker frygter at holde tale. Her er lidt hjælp til næste gang, du skal have medarbejderne med dig – eller vil slå på glasset til familiefesten. Forberedelse, når du skal holde tale Først og fremmest: Forbered dig! Så virker du mere selvsikker og...

Jeg tager en ny retning – vil du med?

Da det nye tiår blev skudt ind, skiftede c:ommunicate navn til RETNING. Fremover har jeg fuld fokus på strategiforløb for små og mellemstore virksomheder.  Når en virksomhed skal kommunikere og markedsføre, er der et væld af veje at gå. Faktisk så mange, at det i sig...

Vær præcis! Tid er penge for den blå kundetype

Magt, penge og konkurrence er sagen for en blå kundetype. Du kan kende den blå kundetype på, at han/hun drømmer stort og dyrt.Blå er den ene af fire farver i 'Emotionelle Kundetyper' – en forskningsbaseret metode, der handler om at skabe loyale kunder og koble...

Sådan sælger du til den gule kundetype

Den gule kundetype vil have lette løsninger. De har nemlig så travlt med at yde omsorg for andre, at de er klar til at købe, hvis et produkt kan hjælpe dem hurtigt videre. Kender du typen? Altså hende (for det er ofte en kvinde) som har så travlt med at yde omsorg for...

Har din virksomhed (endnu ikke) en bæredygtig forretningsmodel?

Hvis du ikke allerede tænker i bæredygtighed, bør du komme i gang. Inden ret lang tid risikerer din virksomhed at blive valgt fra, hvis I har forsømt at udvikle en bæredygtig forretningsmodel. For noget tid tilbage var jeg til et arrangement med...

Sådan sælger du til den røde kundetype

Selvstændige designere har som regel lækre produkter – men de kan have udfordringer med at sælge dem. En forklaring er måske, at de ikke er bevidste om, hvilken kundetype deres produkt appellerer til. Jeg har arbejdet med kommunikation i livsstilsbranchen i mange år...

Kommunikation for ejerledede virksomheder

”Fra Tvivl til Retning” er for ejerledere, som vil synliggøre deres virksomhed med kommunikation og design. Forløbet har jeg udviklet sammen med Lone Storgaard fra Design Concern, fordi vi oplever, at mange er usikre på, hvordan de skal kommunikere i en tid, hvor det...

Hvilken type er din kunde?

Kender du metoden om emotionelle kundetyper? Den kan bruges til at tilrettelægge kommunikation og markedsføring, der frister din kunde til at købe Mange små og mellemstore virksomheder har et lidt diffust billede af deres målgrupper. De taler ofte om ’kunden’ eller...

Forstår modtageren, hvad du vil opnå med din e-mail?

Hvordan sikrer du, at modtageren læser – og svarer på – din e-mail? Sådan bliver du synlig i dine kollegers, kunders og samarbejdspartneres propfyldte indbakker: Hvad vil du opnå? Hemmeligheden ved den gode e-mail er, at du ved, hvad du vil opnå INDEN du skriver. Skal...

Sexisme eller ej – vær obs på potentielle kriser i din virksomhed

Der skal være sammenhæng mellem, hvad din virksomhed SIGER, og hvad I GØR. Ellers kan I risikere, at hammeren falder. Ligger der mon potentielle kriser og ulmer hos jer? Så bør I kigge på krisekommunikation. [Skrevet i efteråret 2020]Underholdningsværdien er høj hos...

Mødeadresse Jylland:
UNIT01
Højbovej 1
8600 Silkeborg

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email info@retning.dk

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80